قرص‌های ویتامین با بروز سرطان ریه در ارتباط است

بر اساس پژوهش‌های انجام شده مصرف بیش از اندازه و زیاد برخی از قرص های حاوی ویتامین، ممکن است با بروز سرطان ریه در ارتباط باشد.

عماد معصومی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: ویتامین‌ها از جمله مواد مغذی بسیار ضروری برای بدن هستند که متاسفانه کمبود آن‌ها در رژیم‌های غذایی به یک مشکل عمده تبدیل شده است.

وی با بیان این که بهتر است از منابع طبیعی حاوی ویتامین‌ها بهره برد، تاکید کرد:‌ میوه‌ها و سبزی ها منابع غنی ویتامین هستند و به طور قطع مصرف آن‌ها از مصرف منابع مصنوعی ویتامین‌ها اثر بخش‌تر است.

معصومی گفت: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه اصرار دارند که به جای مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها و سایر غذاهای طبیعی برای دریافت ویتامین کافی، از مکمل‌ها و قرص‌های ویتامین استفاده کنند.

وی تاکید کرد:‌ بر اساس پژوهش‌های انجام شده مصرف بیش از اندازه و زیاد برخی از قرص‌های حاوی ویتامین، ممکن است با بروز سرطان ریه در ارتباط باشد.

معصومی با اشاره به این که در مصرف قرص‌های حاوی ویتامین نباید زیاده روی کرد، خاطر نشان کرد: ویتامین E از جمله ویتامین‌های ضروری برای بدن است که اگر چه مصرف آن به ویژه از طریق مواد غذایی نظیر میوه‌ها و سبزی ها به حفظ سلامتی بدن کمک می کند، اما مصرف بیش از اندازه قرص ها و مکمل‌های آن ممکن است به بدن ضرر برساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.