تحصیلدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

اتمام بازسازی روستاهای باارزش تا پایان سال 94/ انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با سازمان میراث فرهنگی

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌‌های باارزش روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه برنامه چهارم توسعه 31 روستا را انتخاب و تهیه کرده‌ایم، گفت: در برنامه پنجم توسعه نیز کار تهیه 30 روستا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که امیدواریم تا پایان این برنامه بازسازی تمام این روستاها به اتمام برسد.

تحصیلدار مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌‌های باارزش روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ما روستاهای با بافت‌های باارزش کشور را درست می‌کنیم، اظهار داشت: برنامه سوم و چهارم این روستاها مرمت شد و تا پایان سال 94 برنامه پنجم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در برنامه سوم توسعه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صحبت کردیم و بازسازی بافت‌های باارزش روستایی را با استفاده از منابع ملی آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌‌های با ارزش روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: تاکنون هفت روستا از جمله ابیانه اصفهان،‌ اسلامیه، فرجح و اغدا در یزد، بندر لافت در جزیره قشم و روستای اوشتوین در جلفا را با استفاده از اعتبارات ملی بازسازی کرده‌ایم و کار آنها به اتمام رسیده است.

تحصیلدار توضیح داد: در برنامه سوم با استفاده از اعتبارات ملی بازسازی بافت‌های باارزش 21 روستا را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه چهارم توسعه 31 روستا را انتخاب و تهیه کرده‌ایم، گفت: در برنامه پنجم توسعه نیز کار تهیه 30 روستا را در دستورکار خود قرار داده‌ایم که امیدواریم تا پایان این برنامه بازسازی تمام این روستاها به اتمام برسد.

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌‌های با ارزش روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی منعقد کرده‌ایم، گفت: بنیاد مسکن بازسازی تمامی معابر، جداره‌ها و دیوارها را انجام می‌دهد و سازمان میراث فرهنگی نیز تک بناها از جمله مساجد، کاروانسراها را انجام می‌دهد.

تحصیلدار در ادامه توضیح داد: بنیاد مسکن تاکنون بازسازی تمامی معابر و جداره‌ها را به اتمام رسانده ولی سازمان میراث فرهنگی تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای متشکل از سازمان میراث فرهنگی، مدیریت و ارزیابی، اساتید دانشگاه تهران و مشاوران عالی تشکیل شده، افزود: در این کمیته تمامی طرح‌های مورد نظر تصویب و از دفتر مرکزی به روستاهای موردنظر ابلاغ می‌شود.
 
مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌‌های باارزش روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: روستاهای موردنظر به دلیل تاریخی بودن باید بازسازی آنها به صورت کاملا سنتی انجام شود که این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته است.

تحصیلدار تصریح کرد: برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی 15 میلیون تومان تسهیلات پرداخت و در اختیار متقاضیان قرار گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای معماری و بازسازی دیوارها و جداره‌های خانه‌ها، بنیاد مسکن از منابع ملی خود استفاده می‌کند.

تحصیلدار افزود: هفته آینده روستای با بافت‌های باارزش قلعه بالا در شهرستان شاهرود افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار