پیشخوان اجتماعی باشگاه

از کاهش قیمت مواد مخدر تا اعطای دفترچه بیمه اجباری به نوزادان

صفحات اجتماعی روزنامه های کشور امروز به کاهش قیمت مواد مخدر، برگزاری جشن تکمیل بیمه درمان ایرانیان، صدور دفترچه بیمه اجباری برای نوزادان پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صفحات اجتماعی روزنامه های ایران ،خراسان، مردم سالاری، وطن امروز و ابتکار امروز به موضوعات متعددی از جمله دختربچه ای معلول که درجشن بیمه سلامت همگانی دفتر چه بیمه خود را از رئیس جمهور دریافت کرد، چگونگی عملکرد پلیس ناجا در مقابل بد پوششی، اعطای دفترچه بیمه به نوزادان به منظور از بین بردن فقر درمان در جامعه، نداشتن حق واگذاری مدارس فعال به بخش ، کاهش قیمت مواد مخدر وافزایش معتادان در سطح شهر و اظهارات پلیس فتا در مورد فیلترنیگ شبکه های اجتماعی پرداخته است.

در ادامه نگاهی گذرا به این صفحات می پردازیم.

روزنامه ایران

این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی با عنوان«جشنی برای تکمیل بیمه درمان ایرانیان»به جشن تکمیل بیمه درمان ایرانیان پرداخته است که در آن آورده: دختر بچه معلولی که دیروز در مراسم جشن بیمه همگانی سلامت حضور داشت، دفترچه بیمه خود را از دست رئیس جمهوری دریافت کرد تا به‌عنوان هشتمین میلیون نفری باشد که در طرحی که 8 ماه پیش آغاز شد، صاحب دفترچه بیمه سلامت شود. دفترچه بیمه‌ای که نه بخاطر شاغل بودن و نه بخاطر سرپرست خانوار بودن، بلکه فقط بخاطر ایرانی بودن دریافت کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه امروز فقر درمان را از بین بردیم و همه ایرانی‌ها صاحب دفترچه بیمه هستند، گفت: در دستور کار دولت است که هر کودکی که به دنیا می‌آید دفترچه‌ای به اجبار به او اعطا شود. علی ربیعی با بیان اینکه کامل شدن پوشش بیمه جز با برنامه‌ریزی، تلاش و همت دولت محقق نمی‌شد، اظهار کرد: در دولت قبل شورای عالی بیمه دو مرتبه در سال برگزار می‌شد اما امروز هر ماه به همت هر دو وزارتخانه بهداشت و رفاه، شورای عالی بیمه هر ماه یک مرتبه تشکیل جلسه می‌دهد که ثمره‌اش انسجام و وحدت نظر در سایه مدیریت رئیس جمهوری است. وی افزود: دولت یازدهم یک سیاست رفاهی منسجم را دنبال می‌کند که سیاست صدقه‌ای نیست. این دولت، رفاه را حق مردم می‌داند و وظیفه‌اش این است که در کنار سایر برنامه‌های اقتصادی و غیره امر سلامت مردم را دنبال کند و... .

روزنامه خراسان

این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی به موضوع چگونگی عملکرد پلیس ناجا در مقابل بد پوششی پرداخته وآورده است:فرمانده نيروي انتظامي درباره عملکرد ناجا در برخورد با مصاديق بدپوششي گفت: ما طبق مقررات و وظايف عمل ميکنيم و تلاش اين است تا بيشتر با تبليغ و تذکر مسئله حل شود. سردار اسماعيل احمديمقدم فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه نشست تخصصي روساي ادارات مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي استانهاي سراسر کشور درباره اعلام مصاديق بدپوششي توسط ناجا و چگونگي عملکرد ناجا در برخورد با عناصر بدپوشش اظهار کرد: ما طبق مقررات و وظايف برخورد ميکنيم و تلاش اين است که بيشتر با تبليغ و تذکر مسئله حل شود و...

روزنامه مردم سالاری

این روزنامه در صفحه اجتماعی خود به موضوع اعطای دفترچه بیمه به نوزادان که به منظور از بین بردن فقر درمان در جامعه پرداخته و آورده است:

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه امروز فقر درمان را از بين برديم و همه ايراني‌ها صاحب دفترچه بيمه هستند، گفت: در دستور کار دولت است که هر کودکي که به دنيا مي‌آيد دفترچه‌اي به اجبار به او اعطا شود.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه برخورداري از يک سياست رفاهي منسجم اصل مميز دولت تدبير و اميد با ساير دولت‌هاست اظهار کرد: امروز فقر درمان را از بين برديم و همه ايراني‌ها صاحب دفترچه بيمه شدند. در دستور کار دولت است که هر کودکي که به دنيا مي‌آيد دفترچه بيمه‌اي به اجبار براي او صادر شود.

وي در ادامه با اشاره به شناسايي 175 هزار کودک بازمانده از تحصيل در کشور گفت: بسترهاي لازم براي ادامه تحصيل اين کودکان فراهم شد و امروز هيچ کودک بازمانده از تحصيل نداريم و مبارزه با فقر سواد در دستور کار کميسيون اجتماعي دوملت قرار دارد.

روزنامه وطن امروز

این روزنامه در صفحه اجتماعی به موضوع نداشتن حق واگذاری مدارس فعال به بخش خصوصی که در پی آن آموزش پرورش حق ندارد برخی مدارس دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند پرداخته وآورده است:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۹۴ تأکید می‌کنیم وزارت آموزش و پرورش حق ندارد مدارسی که فعال و دارای دانش‌آموز هستند را تحت هیچ شرایطی به بخش خصوصی واگذار کند.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که "دلایل پیشنهاد نمایندگان برای ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی در لایحه بودجه سال 94 چیست؟"،اظهار کرد: در قانون بودجه سال 93 حکمی وجود دارد که براساس آن وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از مدارس غیردولتی خرید خدمات کند اما وزارت آموزش و پرورش عکس آن عمل کرده است.

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش، برخی مدارس دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرده است و ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم؛ وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آمد و از وی درباره اینکه "آیا برای انجام این کار قانون دارد یا خیر" سوال کردیم اما از پاسخ قانع نشدیم.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای اینکه آموزش و پرورش این بند قانونی را بر عکس عمل نکند، در بودجه ۹۴، قانونی اضافه می‌کنیم که وزارت آموزش و پرورش حق ندارد مدارسی که فعال هستند را تحت هیچ شرایطی به بخش خصوصی واگذار کند.

وی تصریح کرد: البته قانون فروش ساختمان‌های اضافی در روستاها و جایی که مورد نیاز نیست، به قوت خود باقی است و در تبصره 13 به طور شفاف گفته‌ایم اما مدارسی که دولتی‌ بوده و دارای دانش‌آموز هستند نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

روزنامه ابتکار

این روزنامه در صفحه اجتماعی به موضوع کاهش قیمت مواد مخدر و افزایش معتادان در سطح شهر پرداخته است:

سردار احمدي مقدم، در خصوص ارزان شدن موادمخدر و افزايش معتادان در سطح شهرها، گفت: کاهش قيمت مواد مخدر به دليل افزايش توليد در افغانستان طي دو سال گذشته است. همچنين نرخ ارز نيز در کاهش قيمت‌ها تاثيرگذار بوده است.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در خصوص اعلام پليس فتا براي فيلتر کردن شبکه‌هاي اجتماعي مانند "واتس‌آپ" و "وايبر"، گفت: اين تصميمات بر عهده کميسيون مصاديق مجرمانه فضاي مجازي و کارگروه شوراي عالي فضاي مجازي است و پليس با دستور قضايي يا اين نهادها اين کار را انجام مي‌دهد.

وي با بيان اينکه جمع‌آوري معتادان از سطح شهر نيازمند زيرساخت‌هاي لازم است، افزود: پليس تعهدي در خصوص نگهداري معتادان ندارد و براي پاکسازي آنها از سطح شهر جمع‌آوري کفاف نمي‌دهد.رئيس پليس کشور از همکاري نهادهاي مرتبط مانند وزارت بهداشت، بهزيستي و شهرداري‌ها براي ايجاد اين زيرساخت‌ها خبر داد.

وي در رابطه با آمار زنان معتاد نيز، گفت: آمار رسمي بايد از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شود و روش‌هاي علمي براي به دست آوردن اين آمار وجود دارد و مي‌توان با خطاي 4 درصدي اين آمار را اعلام کرد اما متولي اعلام اين آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.