در اولین نشست با نمایندگان راه آهن ترکمنستان مطرح شد

اعلام آمادگی راه آهن ایران و ترکمنستان بر تقویت و توسعه حمل و نقل بار در منطقه

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن با اعلام برگزاری اولین نشست مرزی با نمایندگان راه آهن ترکمنستان در مرز اینچه برون، از آمادگی راه آهن دو کشور به منظور حمل بار از این مرز و تاکید نمایندگان دو کشور بر تقویت و توسعه حمل و نقل بار در منطقه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مرتضی علی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن با اعلام برگزاری اولین نشست مرزی میان مدیرکل بازرگانی و بازار یابی راه آهن و نمایندگان راه آهن ترکمنستان در مرز اینچه برون گفت: دراین نشست متولیان راه آهن دو کشور درخصوص حمل و نقل بار از مرز اینچه برون اعلام آمادگی و بر تقویت و توسعه حمل ونقل بار در منطقه تاکید کردند. 

وی با بیان اینکه در راستای مذاکرات صورت گرفته توافق نامه‌ای بین نمایندگان راه آهن دو کشوربه امضا رسید؛ افزود: بررسی وضعیت اعزام واگن‌های ایرانی به راه آهن ترکمنستان توسط دو کشور و ارایه مشخصات فنی واگن‌های از سوی اداره کل بازرگانی وبازار یابی و همچنین اعلام گاباری واگن‌های قابل سیر در محور شمال به ترکمنستان از جمله موارد مورد توافق بود. 

مدیرکل بازرگانی و بازار یابی راه آهن تصریح کرد: در این جلسه نماینده راه آهن ترکمنستان برای حمل ونقل ۲ میلیون تن غلات (۵۰۰ هزار تن غله توسط ترکمنستان و ۱. ۵ میلیون تن گندم توسط قزاقستان) از این محور اعلام آمادگی کردند و مقرر شد تا راه آهن ایران اقدامات لازم دراین زمینه را به عمل آورد. 

گفتنی است در ادامه این نشست جلسه‌ای با مدیرکل گمرک استان گلستان، نماینده مرزبانی و نماینده اداره کل گذرنامه استان گلستان نیز برگزار شد و پیرو آن مقررشد تشریفات لازم برای ابلاغ رسمی کد بین المللی ایستگاه اینچه برون از سوی نهادهای ذی ربط پیگیری و تسریع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار