عزیزی‌فارسانی در نطق میان‌‌دستور:

ضرورت پیگیری یک فوریت جداول حوزه انتخابیه/ چرا مناطق محروم باید تاوان توسعه چند استان نورچشمی را بپردازند؟

نماینده فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: باید به یک فوریت جداول حوزه انتخابیه رأی داده شود و این طرح سریعاً‌ در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

یک فوریت جداول حوزه انتخابیه در مجلس پیگیری شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حمیدرضا عزیزی فارسانی" نماینده مردم فارسان، کیار و کوهرنگ امروز (یکشنبه 12 بهمن) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: یادمان باشد که مهمترین درس انقلاب اسلامی حفظ وحدت و همدلی و آرام کردن فضای سیاسی و پیشرفت و اعتلا بر پایه مردم‌سالاری دینی، استقلال و عدم وابستگی به غرب و شرق با پیروی از ولی فقیه است.

عزیزی فارسانی تصریح کرد: مردم ما می‌خواهند بدانند علت تبعیض‌ها چیست؟ چرا مناطق محروم ما باید تاوان توسعه چند استان نورچشمی را بپردازند، در حالی که بیکاری، گرانی، افسردگی جوانان، ورشکستگی شیلات‌داران وخشکی چشمه‌ها از مشکلات منطقه ماست.

وی با بیان اینکه این به معنای عدم کار کردن نیست، اما کارهای بسیاری بر زمین مانده است، افزود: حق مردم حوزه انتخابیه من با محرومیت زیاد به عنوان وسیع‌ترین حوزه انتخابیه در داشتن دو نماینده ضایع شده است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه اولین مشروطه‌خواهان بختیاری‌های غیور بودند که تهران را فتح کردند،‌ خاطرنشان کرد: اگر بر اساس کار کارشناسی عمل شده است، چرا به یک فوریت جداول حوزه انتخابیه رأی ندادید، از این رو این طرح باید سریعاً در صحن علنی مطرح شود و محکومان منطقه ما به حقشان برسند.

نماینده مردم فارسان در تذکری خطاب به مجلس گفت: با بررسی‌های کارشناسی می‌گویم، حق مردم حوزه انتخابیه من با 4 شهرستان و وسعت زیاد به عنوان وسیعترین حوزه انتخابیه در کشور در داشتن دو نماینده ضایع شده است، چرا به یک فوریت اصلاح جداول حوزه انتخابیه رای ندادید؟ از همه و کمیسیون شوراها می‌خواهم که این طرح را به صحن علنی مجلس بیاورید و با رای قاطع مردم محروم را به حقشان برسانید.

وی در ادامه با تشکر از زحمات رئیس‌‌جمهور برای اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام کارون به مشکلات مردم کیان‌ شرقی، فارسان و مناطق اردل اشاره کرد و گفت: بنده ضمن تشکر از وزیر بهداشت بابت احداث درمانگاه‌های شبانه‌روزی و راه‌اندازی زایشگاه اردل و تأمین نیروی متخصص بیمارستان‌های حوزه انتخابیه و همچنین اعطای مجوز دانشکده دندانپزشکی، خواستار اعطای دانشکده داروسازی هستیم.

عزیزی ضمن تشکر از وزیر نفت بیان داشت: کلنگ‌زنی برای گازرسانی در سال آینده به مناطق شهرستان اردل باید آغاز شود و در پرداخت خسارت‌ها نیز باید تسریع صورت گیرد.

مردم فارسان خطاب به وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد: به وضعیت معلمان این منطقه رسیدگی کند و از وزیر مسکن نیز خواست تا برای حل مشکل مسکن مهر این استان اقدام کند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه نماینده پارلمانی اوقاف به هیچ یک از وعده‌هایی که برای کمک به مساجد و امامزاده‌های حوزه انتخابیه عمل نکرده است و موجب بدنامی این ارگان مهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.