بیانیه/

ضرورت پیگیری مسئولین درباره عملکرد وزارت ارشاد/ چرا برای تکخوانی یک زن مجوز صادر کردید؟

جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم طی بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به عملکرد وزارت ارشاد اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، جامعه‌اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم طی بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به عملکرد وزارت ارشاد اعلام کردند، که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالو انما نحن مصلحون؛ زمانیکه به آنان (منافقان) گفته می‌شود در زمین فساد نکنید می‌گویند ما اصلاح گریم.
 
 «فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدایش کنم» رهبرانقلاب
 
با نامگذاری سال ۱۳۹۳به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تاکید مقام معطم رهبری مبنی بر اولویت فرهنگ بر دیگر مسائل مانند اقتصاد و سیاست، بار دیگر اهمیت این مقوله بر همگان و بخصوص دولت روشن گردید.

اما متأسفانه باید گفت که دولت تدبیر و امید که از ابتدای شروع به کار خود شعار «اعتدال» را سرلوحه کار خود قرار است، در رابطه با سیاست‌های فرهنگی روز به روز شکل افراطی‌تری را پیش می‌گیرد و هر از چند ماهی یک خبر نگران‌کننده موجب شوک و بهت اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.

شاید بتوان اخرین مورد آن را (البته تا بدین لحظه) اقدام به تابوشکنی و قبح شکنی وزارت ارشاد در اعطای مجوز به آلبوم موسیقی «تو را‌ ای کهن بوم دوستت دارم» دانست که در آن خانم نوشین طافی در بعضی از لحظات به صراحت اقدام به تک خوانی؛ ونه هم خوانی می‌پردازد.
اقدامی که خوشبختانه عکس‌العمل سریع حوزه علمیه و مراجع معظم را در پی داشت. اما متاسفانه وزارت محترم ارشاد در اقدامی فرار به جلو با مقصر جلوه دادن اطرافیان مراجع اعظام، سعی در پاک کردن صورت مساله و انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی دارد.

البته شاید بتوان علت اعطای مجوز را در اظهار نظر جندی پیش آفای جنتی در خصوص حرمت شرعی تکخوانی جستجو کرد؛ که گفته بود: «نظر واحدی حتی بین مراجع‌ تقلید هم در این زمینه وجود ندارد بعضی از مراجع‌ تقلید گفته‌اند تک‌خوانی خانم‌ها اگر موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد و الان هم بین مراجع هم نظر واحدی در بین تک‌خوانی خانم‌ها وجود ندارد».

حال این سوال مطرح است که برفرض عدم اجماع مراجع؛ آیا شما اولین شخصی هستید که بدین نکته پی بردبد و پیشینیان هیچکدام بدین مساله نیاندیشیده‌اند؟

مگر همهٔ مراجع متفق القول روی این نکته تاکید نکرده‌اند که حداقل شرط لازم آن است که این افدام می‌بایست موجب عدم بروز فساد و اشاعه منکر شود؟ پس چگونه نهادی که در وزارت خانه مربوطتان که به اعطای مجوز می‌پردازد می‌تواند مطمئن از عدم شیوع و گسترش این منکر و بروز مفسده در جامعه بشود و یا بتواند آن را مدیریت کند؟
 
لذا ما دانشجویان ضمن اعلام انزجار از اقدام صورت گرفته براساس وظیفه ذاتی خود یعنی مطالبه‌گری از مسئولان با خطاب قرار دادن جناب آفای علی جنتی وزیر محنرم فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از اقدامات مشابه ونیز اقدام به عذرخواهی از خانوده شهدا و مراجع اعظام تقلید و امت حزب الله هستیم تا دگربار شاهد اتفاقاتی مشابه نباشیم.

جامعهٔ اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

انتهای پیام/
برچسب ها: جامعه ، اسلامی ، دانشجویان ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار