حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی در همایش "بیداری جنبش دانشجویی و تمدن اسلام" عنوان کرد

دانشجو دین‌مدار باشد تا مدرک‌گرا/ تشکل‌های دانشجویی، اسلام را در دانشگاه‌ها تبیین کنند

رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهید رجایی گفت: دفاتر جامعه اسلامی موظفند طبق گفته‌های رهبر معظم انقلاب با برپایی کرسی‌های ‌آزاد اندیشی، مباحث اسلام‌شناسی را برای دانشجویان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهید رجایی، صبح امروز در همایش "بیداری جنبش دانشجویی و تمدن اسلام" در مشهد مقدس، در جمع دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه حیات طیبه فراتر از حیات نباتی و حیوانی است، اظهار داشت: حیات طیبه عملی شایسته است که باید زمینه ایمان برای شما را داشته باشد.

وی تصریح کرد: حیات طیبه با ایمان و عمل صالح شکل می‌گیرد.

رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه در آ‌یات قرآن حیات طیبه همان دانشگاه است، اظهار داشت: در قرآن آمده است که حیات طیبه روزی هر کسی بوده که سن جوانان به حیات طیبه نزدیک‌تر است، فرصت جوانی را نباید به سادگی از  دست داد، چرا که راه بسیار نزدیک است.

وی افزود: اگر می‌خواهید اسلامی باشید باید با قرآن مأنوس باشید و یک چهارم از وقتتان را به قرآن خواندن اختصاص دهید.

رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه زمانی در دانشگاه به حیات طیبه می‌رسیم که خودمان به اسلامی بالاتر از بعد ایمانی رسیده باشیم، عنوان کرد: بین اسلام و ایمان تفاوت است، اسلام چیزی است که در زبان جاری است و ایمان چیزی است که در دل شما بزرگ است.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: در حدیثی از  امام باقر(ع) آمده است که ایمان دو شاخه دارد، آن چیزی ک در دل شما بزرگ است و آن چیزی که در عمل شما نمایان است.

رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه دانشگاه باید معنای اسلامی را تبیین کند، اظهار داشت: دفاتر جامعه اسلامی موظفند طبق گفته‌های رهبر معظم انقلاب با برپایی کرسی‌های ‌آزاد اندیشی، مباحث اسلام شناسی را برای دانشجویان تبیین کنند.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبری باید مطالب دینی از شما فراگیر شود، این رسالت بر دوش تشکل‌های دانشجویی بوده  که تنها با سلام و دعا محقق نمی‌شود که متأسفانه امروز دانشگاه‌ها تأثیرات منفی بر رفتار دانشجوها ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشجویان باید عاشق دین باشند نه مدرک، علمی ارزشمند است که در خدمت اسلام، استقلال، عزت و سرافرازی باشد.

رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهید رجایی در پایان با بیان اینکه جوانان و دانشجویان برای رسیدن به حیات طیبه باید با عالم ربانی مرتبط باشند، خاطر نشان کرد: دانشجویی ارزشی است  که از ایمان سرشار بوده و توانسته جامعه دانشگاهی را خوب هدایت و با اطاعت از ولی‌فقیه و ولی معصوم، انسان‌ها را رشد دهد؛ طبق گفته رهبر معظم  انقلاب، در دانشگاه‌ها باید میدان مسابقه ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار