کرمان؛

کارخانه آهن اسفنجی بردسیر افتتاح شد

کارخانه آهن اسفنجی شهرستان بردسیر در استان کرمان ، روز دوشنبه در آیینی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، جهانگیری در سفر یک روزه صبح دوشنبه وارد کرمان شد و در نخستین برنامه، طرح تولید آهن اسفنجی در بردسیر را افتتاح کرد.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در حاشیه این آیین گفت: طرح تولید آهن اسفنجی بردسیر با ظرفیت یک میلیون تن در سال مربوط به شرکت فولاد سیرجان ایرانیان وابسته به شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به بهره برداری رسیده است.
 
محمود سلطانی زاده با اشاره به این که عملیات اجرایی این کارخانه مهرماه سال 90 آغاز شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح برای 260 نفر به صورت مستقیم و سه تا چهار برابر آن به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
وی گفت: 92 میلیون و 340 هزار یورو حجم سرمایه گذاری این طرح بوده است.
 
وی افزود: برای تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی، 1.5 میلیون تن گندله به عنوان مواد اولیه مورد نیاز است.
 
سلطانی زاده، بیان کرد: تولید آهن اسفنجی مرحله نخست این طرح است و مرحله دوم آن که تولید شمش فولادی خواهد بود در صورت پیشرفت کار بر اساس برنامه زمان بندی شده، پایان سال 1394 به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت تولید آن نیز یک میلیون تن در سال است.
 
کارخانه آهن اسفنجی بردسیر در 45 کیلومتری جاده کرمان - بردسیر قرار دارد.
 
افتتاح کارخانه آهن اسفنجی بردسیر، افتتاح کارخانه کک سازی و قطران زرند، بازدید و افتتاح کارگاه‌های فرش دستباف در کرمان، افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، افتتاح ویدئو کنفرانسی بیمارستان 32 تختخوابی ارزوئیه و شرکت در نشست شورای اداری استان از برنامه‌های معاون اول رییس جمهوری در سفر یک روزه به استان کرمان است.
 
«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و «حمید چیت چیان» وزیر نیرو، جهانگیری را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.