درگفتگوی ویژه خبری مطرح شد

مسئله امنیتی خاورمیانه با حذف اسرائیل برطرف می‌شود/ متاسفانه خیلی از آمریکایی‌ها از واقعیات چیزی نمی‌دانند + فیلم و تصاویر

انقلاب ایران از هیچ یک از سرمایه های خارجی بهره نمی برد و انقلابی بود که روی پای خود ایستاد و بر پایه اعتقادات مردم کشورش بود.

حافظه دنیا جنایات رژیم جعلی صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد/ آمریکاییها نمی دانند که لابی صهیونیستی تا چه حد در اعماق تفکراتشان ریشه دارد/پیروزی انقلاب اسلامی باعث ازبین رفتن توازن اسرائیل در منطقه شدبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ؛در گفتگوی ویژه خبری دوشنبه 20 بهمن 93 مهمان برنامه"آلی سون" دبیر اجرایی موسسه" اگر آمریکایی ها می دانستند" و" مارک گلین "تحلیل گر مسائل غرب آسیا به موضوع ریشه خصومت مستمر نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
 
مارک گلین در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی میان انقلاب ایران با سایر انقلاب های جهان وجود دارد گفت: قبل از هر چیز به مردم بزرگوار ایران تبریک می گویم که در آستانه سی و ششمین سال نظام هستند و واقعاً آزادی را در سه دهه توانستند کسب کنند به هر بعد از چیزی که غربی ها اسم آن را "بیداری" یا "بهار عربی" نامیدند؛ ایرانی ها توانستند به پیروزی دست یابند، تفاوت زیادی بین ایران و دیگر انقلاب های جهان وجود دارد نوع و نشانه ای که انقلاب اسلامی نسبت به سایرانقلاب ها داشته حائز اهمیت است.
 
 انقلاب ایران بر پایه اعتقادات مردم کشورش بوده و نه بر پایه نظامی گری

وی تصریح کرد: انقلاب ایران از هیچ یک از سرمایه های خارجی بهره نمی برد و انقلابی بود که روی پای خود ایستاد و بر پایه اعتقادات مردم کشورش بوده و نه بر پایه نظامی گری حکومت ها شکل گرفته اند.

در ایران فرآیند آزادی بیان و دموکراسی به راحتی وجود دارد

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان این که در این مدل می توانیم درباره نوعیت انقلاب اسلامی صحبت کنیم اظهار داشت: ما در مصر و عربستان و یا دیگر کشورها تنها شاهد بی ثباتی در انقلاب ها هستیم و حتی در برخی از کشورها همچون اردن و .... آزادی بیان وجود نداشته و این در صورتی است که در ایران فرآیند آزادی بیان و دموکراسی به راحتی وجود دارد و مردم می توانند نسبت به انقلاب و آرمان هایشان آزادانه اظهار نظر کنند.
 
مارک گلین افزود: این نکته را می توان جزء قدرت اسلامی نسبت به دیگر انقلاب ها دانست.
 
متاسفانه خیلی از آمریکایی ها از واقعیات چیزی نمی دانند

آلی سون در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون این که شما مدیر موسسه ای هستید به نام "اگر آمریکاییان می دانستند "حال شما چه چیزی را می خواهید بگویید که آمریکاییها نمی دانند ،گفت: به دلایل بسیاری اسم این موسسه را با این عنوان گذاشتیم متاسفانه خیلی از آمریکایی ها از واقعیات چیزی نمی دانند و احساس می کنند که دولتشان ژست دولتمرد و حاکم را به خود گرفته ولی این در صورتی است که آن ها تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند.

 آمریکایی ها باید بدانند لابی های صهیونیستی نفوذ بسیار زیادی بر اعضای کنگره آمریکا دارند
آلی سون تصریح کرد: برخی افراد در خود آمریکا هم معتقد هستند و می دانند رژیم صهیونیستی سیاست های خود را برای آمریکا دیکته می کند و در واقع آمریکایی ها باید بدانند لابی های صهیونیستی نفوذ بسیار زیادی بر اعضای کنگره آمریکا دارند و این امر طبیعتاً به وجهه اصلی آمریکا ضربه می زند.
 
دبیر اجرایی موسسه اگر آمریکایی ها می دانستند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که امروز رسانه های بزرگ در دست آمریکاست؛حال چه عواملی منجر شده که آمریکایی ها بسیاری از این گونه مسائل را ندانند،گفت: واقعیت امر این است که اطلاع دادن درست سیاسی و خبری در این راستا وجود ندارد و باید نگران این مسئله در آمریکا بود چرا که این سیاست تا کجا می خواهد به طول بیانجامد.
 
وی افزود: تسلط رسانه ها و نفوذ اسرائیل بر رسانه های آمریکایی تا کجا می خواهد به طول بیانجامد؛ امروز اگر یک سیستم خبری داشته باشید خبرها باید بر مبنای صحت و دقت باشد ولی در آمریکا وقتی لابی های صهیونیستی در این امر دخالت می کنند دیگر مهم نیست که در آمریکا چند کانال وجود داشته باشد این گونه عملکردها پوشش خبری را هم خراب می کند.

مارک گلین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما در مقالاتی عنوان کرده بودید که انقلاب های مصر، یمن ، بحرین  با مشکلات جدی مواجه می شوند و حال با توجه به این که شما یک مسیحی هستید بر چه اساسی این امر را پیش بینی کرده اید که به پیروزی نمی رسند پاسخ داد: قبل از هر چیز یک خشم و یک خستگی در بین مردم کشورهای عربی وجود داشته که باید این امر را ریشه یابی کرد.
 
وی تصریح کرد: باید دید که چگونه سیاست مداران در این کشورها سعی به موج سواری دارند و در بین محدودیت ها و اعتراض ها به دنبال رسیدن به منافع خود هستند.
 
تحلیل گر مسائل غرب آسیا با بیان این که امروز خشم هایی که وجود دارد نشان دهنده عدم اطلاع کافی مردم می باشد اظهار داشت: متاسفانه یک سری نیروهای اطلاعاتی در آمریکا سریعاً خط فکری خود به درون انقلاب ها ارجاع داده  و من پیش بینی می کردم که این گروه ها با توجه به وضعیت های اطلاعاتی که دارد روی آن دموکراتی خواهی مردم و کشورهای عربی مستولی شده و به آن ها خط می دهند.

مارک گلین بیان داشت: امروز در مصر شاهد ناآرامی ها هستیم و به نظر می رسد که این انقلاب به مسیر دیگری رفته و در فرایند انقلاب ها این خستگی ها گسترش به جوامع مختلف این کشورها پیدا کرد و به عنوان مثال باید دید که در مصر چه کسی در ضعف است می دانیم ژنرال السیسی خودش باعث ناآرامی ها در مصر بود.
 
وی با بیان این که این گونه تحولات نشان می دهد که انقلاب ها به جایی نخواهد رسید گفت: در مصر نظامی گری آمریکا و برخی خط دهی ها در این انقلاب توانست چهره این انقلاب را خدشه دار کند، حتی در زمان "حسنی مبارک" هم شاهد بودیم که غرب به این کشور خط می دهد.
 
تحلیل گر مسائل غرب آسیا ادامه داد: امروز در مصر شخصیت ها عوض شده ولی هدف و راه همان مسیر است باید دیدگاه بهتری نسبت به انقلاب ها داشته باشیم و باید دید که انقلاب ایران بر پایه اعتقادات مردم بود به چه جایگاه هایی رسید.
 
آمریکاییها نمی دانند که لابی صهیونیستی تا چه حد در اعماق تفکراتشان ریشه دارد

آلی سون در ادامه برنامه در پاسخ به سوالی پیرامون این که از شما مقالات زیادی در مورد مسائل غرب آسیا خوانده ایم اما چگونه می شود کشور مستحکمی مانند آمریکا نقش لابی صهیونیست در هدایت سیاسی آمریکا نقش مهمی داشته باشد پاسخ داد: این لابی صهیونیستی متاسفانه یک موجودیت گسترده ای دارد و می توان یکی از آن مواردی محسوب کرد که اگر آمریکایی ها این را می دانستند و البته نمی دانند که این موضوع تا چه حد در اعماق تفکراتشان ریشه داشته خود صهیونیست یک ایدئولوژی وحشتناک است و باید این ایدئولوژی بررسی شود و راه های برخورد با آن شناخته شود.

دبیر اجرایی موسسه اگر آمریکایی ها می دانستند ادامه داد: وقتی از دو حزب جمهوری خواه و دمکرات نامزدهایی بیایند طبیعتاً باید دنباله رو سیاست های لابی صهیونیستی باشند و مهم نیست که اشخاص جمهوری خواه باشند یا دموکرات.

وی افزود: حتی اگر فردی هم بخواهد به رتبه بالا صعود کند طبیعتاض موقعی موفق می شود که بتواند ارادت خود را به لابی صهیونیستی نشان دهد که این مسئله ؛مسئله امروز و دیروز نبوده و مسئله همیشگی است.

آلی سون در ادامه متذکر شد: من در سایت های مختلفی که در شبکه های اجتماعی دارم به مردم آمریکا همیشه گفته ام که باید آگاه باشند و نسبت به برخی از مسائل از خود حساسیت نشان دهند.

در ادامه مارک گلین با اشاره به مقالاتش نسبت به وحدت نظر مسلمانان و مسیحیان در برابر صهیونیست ها و اتحاد بین گروه ها تصریح کرد: گفتید که من مسلمان نیستم و مسیحی هستم لازم است اشاره کنم که مهم این است که شما باید دانش لازمه را درباره دین اسلام داشته باشید که این دانش نباید به سمت اسلام رادیکال و اسلام تندرو و تلفظی که داعش از آن دارد منظور شود.

وی افزود: طبیعتاً وقتی علم و دانش وجود داشته باشد نشان می دهد که وقتی دانش بالاتر می رود طبیعتاً افکار خوبی به سوی انسان سوق پیدا می کند.

پیروزی انقلاب اسلامی باعث از بین رفتن توازن اسرائیلی ها در منطقه شد

مارک گلین در ادامه متذکر شد: پیش از راه حل این مسئله این است که باید بین مردمان چه مردمان مسلمان و مسیحی همیشه اتحاد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اتحاد بین ادیان باعث می شود تا از هر گونه دشمنی و سوء استفاده از دین اسلام جلوگیری شود.

مارک گلین در ادامه بیان داشت: وقتی ما می گوییم که ایران به یک قدرت هسته ای صلح آمیز تبدیل شده است طبیعتاً این چیزی نیست که اسرائیلی ها از آن دل خوشی داشته باشند،اوایل انقلاب اسلامی بنده اشاراتی داشتم که انقلاب اسلامی باعث هرج و مرج اسرائیلی ها شده بود.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث از بین رفتن توازن اسرائیلی ها در منطقه شد.

بمبی که ایران دارد افکار پاکی است که در درون مردم این کشور شکل گرفته است

مارک گلین در ادامه بیان داشت: من در یک سخنرانی درباره ایران اذعان داشتم که اگر دنیا می ترسد از بمب هسته ای که ایران ندارد و قصد هم نداشته که داشته باشد، در واقع آن بمبی که ایران دارد افکار پاکی است که در درون مردم این کشور شکل گرفته است.

گلین اظهار داشت: پس بنابراین ایران که آمده و بسیاری از پروتکل های هسته ای را امضا کرده و حتی برخی از پروتکل هایی که امضا کرده بعضاً کشورهای عربی دور ایران هم آن را امضا نکرده اند، این توطئه را می شود دریافت کرد که مثلاً اسرائیلی ها چه چیزی را قرار بود به سایر کشورهای جهان درباره فعالیت هسته ای ایران القا کنند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر مردم عربستان سعودی و اردن تشنه به دست آوردن آزادی بودند و وقتی که مردم اردن و عربستان به خیابان ها ریختند و شعار دادند و گفتند که مردم ایران در انقلاب اسلامی خود کار درستی انجام داده اند و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دقیقاً از همین امر می ترسد.

وی در ادامه متذکر شد :نتانیاهو خود می داند که ایران بمب اتمی ندارد ولی نتانیاهو همواره به دنبال القای مفهوم ایران هراسی در دنیاست.

مردم آمریکا باید بدانند که حکام آن ها با دین هراسی به چه نتایجی قرار است برسند

آلی سون در ادامه با اشاره به تلاش غرب در جهت معرفی داعش و جبهه النصره به عنوان تفکر اسلامی چرایی مسئله از سوی غرب بیان داشت: ما یک سیاستی را متاسفانه در برخی کشورهای غربی داریم که این سیاست ها، سیاست های پخته ای نیست.

وی ادامه داد: ترسی که غربی ها از دین اسلام ایجاد می کنند برای این است که از دین بد فهمی ها و سوء استفاده های زیادی صورت گرفته است.

دبیر اجرایی موسسه "اگر آمریکایی ها می دانستند" در ادامه متذکر شد :بنده با بسیاری از تبلیغات در خصوص آموزه های دینی در غرب موافق نیستم چرا که اکثر مردم غرب معتقد نیستند که اسلام دین خشونت است و مردم غرب این اعتقادات را ندارند و این افکار تنها از سوی حاکمانشان القا پیدا می کند.

وی در ادامه بیان داشت: آمریکایی ها هیچ وقت نگفته اند که ما از داعش حمایت کردیم بنده معتقدم به تدریج باید در این وضعیت آگاهی حاصل شود و مردم باید بدانند که حکام آن ها با دین هراسی قرار است به چه نتایجی برسند.

مارک گلین در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون حمایت هایی که از رژیم صهیونیستی در منطقه می شود گفت: رژیم صهیونیستی به صورت غیر طبیعی زاده شده است به گونه ای که از هویت جعلی برخوردار است.

تحلیل گر مسائل غرب آسیا با اشاره به این که "موشه دایان "به عنوان یک سگ دیوانه معروف شناخته شده است،گفت: "آریل شارون" نیز شرارت هایی همچون موشه دایان داشت.

وی با اشاره به این که آن ها از سیاست های شیطانی برخوردار بودند،ادامه داد: آن ها می خواستند خاورمیانه را به آشوب بکشانند.

رژیم صهیونیستی به صورت غیرطبیعی زاده شده است

مارک گلین با بیان این که اسرائیل ریشه غیر طبیعی دارد ،خاطرنشان کرد: یکی از مهندسان هسته ای اسرائیل اعتراف کرده است که اگر این رژیم جعلی به سمت فناوری های هسته ای رجوع می کند به این دلیل است که موجودیتش را در خطر می بیند.

تحلیل گر مسائل غرب آسیا با اشاره به این که با انسان های غیرمنطقی نمی توان منطقی برخورد کرد، اظهار داشت: آمریکا اسرائیل را مورد ساپورت مالی قرار می دهد.

وی با اشاره به این که سیاست مداران آمریکا مشاهده می کنند که رژیم صهیونیستی در دل آن ها رسوخ کرده است افزود: اسرائیل دارای وضعیت نظامی گری است و به همین دلیل است که ایران مخالف وجود رژیم صهیونیستی است.

مارک گلین با اشاره به نقطه نظراتی که در رابطه با سیاست اسرائیل وجود دارد ،افزود: اظهارنظرهایی که در مورد حکام غربی وجود دارد به خوبی وضعیت آن ها را نشان می دهد.

تحلیل گر مسائل غرب آسیا با اشاره به بحث عدم اطلاع رسانی شفاف از سوی رسانه های غربی ادامه داد: جنایت های آن ها سازمان دهی شده است.

مسئله امنیتی خاورمیانه با حذف شدن اسرائیل برطرف می شود

وی با اشاره به عمق جنایاتی که از سوی صهیونیست ها صورت گرفته است،خاطرنشان کرد: متاسفانه جنایات آن ها هنوز به درستی مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

مارک گلین با اشاره به پدرخواندگی هایی که در لابی صهیونیستی و غربی وجود دارد خاطر نشان کرد: این پدرخوانده ها فقط در سیاست آمریکا موجود نیستند بلکه آن ها را در فرانسه و انگلیس هم می توانیم شاهد باشیم.

تحلیل گر مسائل غرب آسیا با اشاره به این که مسئله امنیتی خاورمیانه با حذف شدن اسرائیل برطرف می شود.

آلی سون در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چگونه می توان رژیم صهیونیستی را به جرم کودک کشی و کشتار جمعی به دادگاه های بین المللی ارجاع داد گفت: رژیم صهیونیستی نگران دادگاهی شدنش است.

حافظه دنیا جنایات این رژیم جعلی را فراموش نخواهد کرد

وی با اشاره به این که جنایات مستند آن ها علیه هدف گرفتن غیرنظامیان و شهروندان ثبت شده است،ادامه داد: حافظه دنیا جنایات این رژیم جعلی را فراموش نخواهد کرد.

دبیر اجرایی موسسه اگر آمریکایی ها می دانستند با بیان این که روزی همه آن ها دردادگاه های بین المللی محاکمه خواهند شد افزود: رهبران آمریکا و سران غربی درس هایی را خواهند گرفت به طوری که باید پاسخگویی اعمالشان باشند.

رسانه ها در غرب و آمریکا قدرتمند هستند

آلی سون با بیان این که در آمریکا و غرب یک سری از رسانه ها قدرتمند هستند، اظهارداشت: این رسانه ها مورد تزریق مالی و فکری قرار می گیرند.

دبیر اجرایی موسسه "اگر آمریکایی ها می دانستند"با بیان این که آن ها در رسانه ها نفوذ می یابند تا بتوانند به راحتی کارهایشان را به جلو پیش ببرند بیان کرد: این سیاستمداران باید در درون ملت آمریکا شناخته شوند.

ضرورت بیداری و آگاه شدن علیه افکار شیطانی

وی اظهار داشت: افکار بیداری باید علیه افکار شیطانی آگاه و بیدار شوند.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلی سون ، مارک ، گلین ، گفتگوی ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار