معاون امور بین‌الملل وزیر علوم گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد پروژه‌های مشترک میان دانشگاهها به 250 مورد باید برسد.

سالار آملی، معاون امور بین‌الملل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال شروع برنامه ششم تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشور 20 هزار نفر بوده که براساس درصد تقریبی افزایش فعالیت (سالیانه) به 25 درصد رسیده است و تا پایان انتهای برنامه ششم به 80 هزار نفر می‌رسد که حداقل 50 درصد آنان دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی در ادامه به میزان پروژه‌های مشترک مابین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی داخل کشور با مراکز معتبر علمی خارج از کشور اشاره کرد و افزود:‌در آغاز برنامه ششم تعداد پروژه‌های مشترک ما بین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی داخل کشور با مراکز معتبر علمی خارج از کشور 50 مورد بوده که میزان درصد تقریبی افزایش فعالیت به صورت سالیانه به 25 درصد و در انتهای برنامه ششم به 250 مورد می‌رسد.

سالار آملی، تصریح کرد: تعداد سمینارهای بین‌المللی در ابتدای برنامه ششم 15 مورد و درصد تقریبی افزایش فعالیت (سالیانه) آن 25 درصد و در انتهای برنامه ششم باید به 70 مورد برسد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار