«مجید مجیدی» در برنامه هفت مطرح کرد

دکور فیلم «محمد رسول الله» تا 30 سال دیگر نیاز سینماگران را برطرف می‌کند/ باید تاثیرگذاری سینما را بیش از حال حاضر باور کنیم

«مجید مجیدی» در برنامه هفت گفت: اگر ارزش افزوده شهرکی را که برای فیلم «محمد رسول الله» ساخته شد، حساب کنیم خیلی بیشتر از هزینه های این فیلم می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در برنامه‌ی شب گذشته ی هفت محمود گبرلو پس از تبریک سال جدید سینمایی به سینماگران و تقدیر از زحمات مسئولان  سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: در مدت 10 شب جشنواره با 150 هنرمند گفتگو داشتیم و به همه‌ی کسانی که موفق به دریافت سیمرغ شدند تبریک می گویم.
 
وی ادامه داد: به نظر من فیلم "محمد رسول الله" ساخته ی مجید مجیدی شاهکار سینمای ایران است و به لحاظ ساختار و مضمون می تواند اقتدار سینمای ما را به جهانیان نشان دهد. درست است که هنوز تکنیک های سینمایی آن کامل نشده است اما به خوبی پیام پیامبر مهربانی را منتقل می کند. سینماگران ما باید به جهانیان نشان دهند که سینمای بعد از انقلاب ایران رشد خوبی داشته است و حرف های زیادی برای گفتن دارد من به نوبه‌ی خود به مجیدی و عواملش خسته نباشید می گویم و می دانم که تمام حاشیه هایی که پیرامون هزینه‌های این فیلم شکل گرفته اخبار زرد و بیهوده می باشد. سپس گبرلو بینندگان را به دیدن مصاحبه با مجید مجیدی دعوت کرد
 
"محمد رسول الله" سطح استاندارد سینمای ایران را بالا برد
 
مجید مجیدی کارگردان فیلم "محمد رسول الله" در مصاحبه ای با محمود گبرلو گفت: زمانی که پیشنهاد ساختن فیلم محمد رسول الله به من داده شد می دانستم که برای ساختن این فیلم باید تمام عوامل درجه یک باشند. برایم فرقی نمی کرد که عوامل پشت صحنه ایرانی یا خارجی باشند و کیفیتشان مهم بود.
 
وی در ادامه افزود: به این ترتیب بهترین های هر حوزه را از نقاط مختلف جهان جمع کردیم تا فیلمی فاخر برای پیامبر مهربانی بسازیم. زمانی که می خواستم بازیگران این کار را انتخاب کنم عده ای به من گفتند حالا که عواملت خارجی هستند بیا و از بازیگران خارجی برای این کار استفاده کن اما من به قابلیت های بازیگران ایرانی و توانایی هایشان اعتماد داشتم و می دانستم که آنها از عهده‌ی نقش هایشان بر می آیند و خوشبختانه این اتفاق افتاد.
 
کارگردان فیلم آواز گنجشک ها عنوان کرد: در فیلم "محمد رسول الله" تکنیک های فنی روز سینما استفاده شده است و تک تک پلان های آن از نظر نور و رنگ شبیه تابلوی نقاشی هستند. هدف من از ساختن این فیلم بالا بردن سطح استاندارد سینمای ایران بود و به نظرم این اتفاق افتاد. صحنه های این فیلم حال خوبی دارد و حس درستی را به مخاطب انتقال می دهد.
 
وی ادامه داد: حرف و حدیث های زیادی بابت هزینه های این فیلم در میان است اما باید بگویم من به طور لحظه ای به این کار نگاه نکردم. برای مثال دکور کعبه ای که ما ساخته ایم با آن ساختار محکم و سه بعدی اش تا 30 سال دیگر هم می تواند به نیاز مخاطبان پاسخ دهد. اگر شما تنها ارزش افزوده ی شهرکی که ما برای فیلم درست کرده ایم را حساب کنید بیش از هزینه های فیلم می شود و به نظرم هزینه کردن برای یک اثر فاخر و ماندگار اشکالی ندارد.
 
این کارگردان پیرامون نحوه ی اکران این فیلم اظهار داشت: تعداد سینماهای ما در کشور کم است و به همین دلیل اکران های مناسبی شامل حال فیلم ها نمی شود. پس ما برای تامین و بازگشت هزینه های فیلم باید به دنبال اکران های خارجی در سراسر دنیا باشیم.
 
وی افزود: متاسفانه ما، علمای دینی و مسئولان، سینما و نفوذ کلام آن را باور نکرده ایم. مسئولان باید سینما را بیشتر درک کنند و به آن اعتماد بیشتری داشته باشند، زیرا سینما رمز و رازی در دل خود دارد که میتواند تاثیرات زیادی بر روی افراد بگذارد.
 
بنابر این گزارش؛ پس از اتمام صحبت های مجیدی، میز گردی با حضور همایون اسعدیان، ضیاءالدین دری، علیرضا رضا داد و یکی از منتقدان سینما برگزار شد که رضا داد کمی دیرتر از بقیه به میزگرد رسید. در این قسمت این 4 نفر به بحث درباره چگونگی برگزاری جشنواره ی فجر و  میزان نزدیک شدن به اهداف جشنواره در این دوره پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار