مدیر شبکه افق سیما در نشست رسانه‌ای مطرح کرد

شبکه افق بر پایه نگاه به سبک زندگی ایرانی اسلامی بنا شده است/ جزییات افتتاح رسمی شبکه افق/ شاید سیروس مقدم «صدام» را نسازد

«سید جواد رمضان نژاد»، مدیر شبکه افق گفت: ایده اولیه شکل گیری شبکه افق به اواسط سال 92 برمی گردد که در ادامه تأسیس شبکه‌های دیجیتال و نسل جدید در دستور کار قرار گرفت، شبکه‌ای که بر مبنای مفاهیم ویژه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی – اسلامی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران نشست رسانه ای مدیر شبکه افق سیما صبح امروز در مجتمع شهید آوینی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم سید جواد رمضان نژاد، مدیر شبکه افق ایده اولیه این شبکه را مفاهیم انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و گفت: پخش این شبکه طی حدود هشت ماه از یک ساعت به پنج ساعت رسید و جمعه 8 اسفند به هشت ساعت می رسد و از TS3به TS2 و پوشش گسترده خواهد رسید.

رمضان نژاد در ادامه بیان کرد: ایده اولیه شکل گیری شبکه افق به اواسط سال 92 برمی گردد که در ادامه تأسیس شبکه‌های دیجیتال و نسل جدید در دستور کار قرار گرفت، شبکه‌ای که بر مبنای مفاهیم ویژه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی – اسلامی کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا حجم عظیمی از آثار شبکه تأمینی بود، گفت: بعدها این دیدگاه دچار تحول شد و تصمیم گرفته شد که نگاه به آثار تولیدی تقویت شود و تصمیم نهایی بر آن شد که شبکه افق شبکه جدید با رویکرد سبک زندگی ایرانی – اسلامی و انقلاب اسلامی باشد.

مدیر شبکه افق عنوان کرد: سوم خرداد ماه سال جاری به دستور عزت اله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما شبکه افق روزانه با یک ساعت برنامه کارخود را آغاز کرد و این برنامه ریزی تا هشتم تیرماه ادامه داشت. این برنامه یک ساعته به معرفی برنامه های شبکه افق می‌پرداخت.

وی با اشاره به تدارک دیدن برنامه‌های متنوع در شبکه افق بیان کرد: برنامه‌های ترکیبی، انیمیشن، آثار کوتاه و کلیپ برای پخش در این شبکه در نظر گرفته شده است که با تجربه‌ای رسانه‌ای که به دست آمده، کلیپ و آثار کوتاه مورد اقبال مخاطبان است.

رمضان نژاد در ادامه اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش دو ساعت روزانه را داشتیم و از اول مهرماه این زمان به سه ساعت افزایش یافت و پخش روزانه شبکه افق سه ساعته شد، در ادامه و از آغاز ما ربیع الاول و با اعمال تغییرات در شبکه‌ها، پخش شبکه افق سراسری شد و با افزایش مجدد ساعات پخش به روزی 4 ساعت برنامه، تنوع برنامه‌ها هم بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز دهه فجر، تحول جدیدی در ساعات پخش شبکه افق رخ داد،‌ گفت: جدول پخش شبکه افق به 5 ساعت رسید و انشاءالله با مراسم افتتاح رسمی شبکه و حذف آرم پخش آزمایشی در آینده نزدیک به پخش هشت ساعت در روز خواهیم رسید.

رمضان نژاد همچنین عنوان کرد: محور اصلی برنامه‌های شبکه افق بر اساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی و حرکت به سمت آموزه‌هایی در این حوزه است. به هر حال ما در فضای ایرانی – اسلامی تنفس می‌کنیم و باید نگاه‌مان به این موضوع باشد که در حین پخش برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده بتوانیم مفاهیم ملی و دینی را منتقل کنیم.

مدیر شبکه افق همچنین ادامه داد: غیر از موضوعات محتوایی در فضایی فنی رسانه هم تلاشهای فراوان دوستان متخصص در این امر به بازخوردهای مثبت مخاطبین انجامید ما از بازخوردهای مثبت مخاطبان از سراسر کشو متوجه شدیم که برنامه با استقبال مواجه شده است.

وی با اشاره به بحث فرم رسانه‌ای و هویت بصری برنامه‌های شبکه، بیان کرد: از همان ابتدا فرم گرافیکی برنامه ها مورد توجه بود و آنچه رخ داده حاصل تجربیات افراد با سابقه و مجرب سازمان صدا و سیما بود. دوستان در بخش فنی، اتوماسیون صدا و تصویر را طراحی کردند و این حرکت جدید در بستر دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده که هر چه در هویت بصری و فرم برنامه‌های شبکه‌های دیگر رخ می‌دهد در این شبکه هم اتفاق بیفتد، حفظ احترام به مخاطب موجب شده است که در عرصه فنی تمام تلاش دوستان برای ارائه برنامه‌هایی با کیفیت بالا باشد.

رمضان نژاد اظهار داشت: استفاده از تواناییهای نیروهای فرهنگی درون سازمان و بیرون سازمان یکی از موارد مورد نظر شبکه افق است و در آینده با جذب نیروهای خوش فکر و با ایده‌های خوب از توانایی هایی که در جامعه وجود دارد استفاده کنیم.


رمضان‌نژاد با بیان اینکه سازمان صدا و سیما با محدودیت مالی رو به رو است عنوان کرد: با توجه به تنگناهای مالی و مسائل اقتصادی سعی داریم کمترین هزینه را بر دوش سازمان صدا و سیما بگذاریم.

وی با قدردانی از زحمات پورمحمدی معاون سیما و دکتر محمد سرافراز رئیس رسانه ملی گفت: به لطف رئیس سازمان صدا وسیما و انتقال پخش شبکه از TS3 و TS2، شبکه افق سراسری شد و در تمام کشور و روی ماهواره قابل دریافت است و با این اقدام میزان استفاده مخاطبان از این شبکه افزایش یافت، درحال حاضر ما در تدارک شکل‌دهی باشگاه مخاطبان افق هستیم و با افرادی که توانایی دارند، ارتباط برقرار می‌‌شود.


رمضان‌نژاد تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های شبکه افق همانطور که می‌دانید از مجری‌های صدا و سیما استفاده نشده است و در یک فراخوان 20 نفر انتخاب شدند و متقاضیان در ابتدا 200 نفر بودند که از این 20 نفر 10 نفر را به عنوان نیروهای رتبه اول و 10نفر را به عنوان ذخیره برای اجرای برنامه در اختیار گرفتیم.


مدیر شبکه افق با بیان اینکه برنامه "قرار" مسجد محور است،‌ گفت: این برنامه همزمان با اذان مغرب پخش می‌شود و انشا‌ءالله در آینده همزمان با اذان ظهر هم پخش خواهد شد. این برنامه بر روی موضوع مسجد تمرکز دارد.


رمضان‌نژاد بیان کرد: برنامه‌های ترکیبی و نمایشی هزینه زیادی می‌برد و بخاطر هزینه‌ها و محدودیت‌ مالی سازمان در نظر داریم که تنوع برنامه‌ها را از بین ببریم.


وی با اشاره به اینکه مصاحبه با افراد شاخص سیاسی نیز نیاز به همکاری دولت و وزارت امور خارجه دارد‌، گفت: این کار علاوه بر عزم رسانه‌ای به دیپلماسی رسانه‌ای هم نیازمند است. ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و در زمینه تعامل با شبکه پرس تی وی خوب عمل می‌کنیم. ما دو مجموعه به نام جستجوگر و یک مستند در مورد یازده سپتامبر را به پرس تی وی دادیم که از آن رسانه پخش شد.


رمضان‌نژاد در مورد برنامه شاهد غیبی بیان کرد: این برنامه وقایع انقلاب را بازخوانی می‌کند. استفاده از دوستان در این برنامه باید دوطرفه باشد، دوستانی علاقمند به حضور در برنامه و بیان جزئیات و وقایعی بودند که به صلاحدید سازمان این کار انجام نشد.


مدیر شبکه افق با اشاره به مشکلات بودجه‌ای صدا و سیما بیان کرد: بودجه‌ای که به سازمان صدا و سیما اختصاص می‌یابد با هزینه‌ها و فعالیت‌های سازمان متناسب نیست و درحال حاضر بحث‌هایی برای بودجه با مجلس و دولت انجام می‌شود.


رمضان‌نژاد با بیان اینکه بازپخش برنامه‌ها مزیت شبکه‌ها است، گفت: در این صورت مخاطب رسانه ملی می‌داند که برنامه‌ای که به هر دلیلی از دست داده می‌تواند در یک زمان مشخص شده دیگر تماشا کند.

وی در خصوص پروژه «صدام» عنوان کرد: سیروس مقدم به علت مشغله کاری و ساخت پروژه های دیگر شاید این پروژه را نسازد و این پروژه با نظارت ابراهیم حاتمی کیا و مرتضی سرهنگی کارشناس حوزه دفاع مقدس جلو می رود.


مدیر شبکه افق خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه رسمی شبکه افق از ساعت 17 تا 23 روز جمعه پخش خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تمرکز شبکه افق به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و با پخش یک برنامه به نام "پنجره" قصد داریم مسائل روز فرهنگی کشور را مورد بررسی قرار دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
باسلام .چراشبکه استانی بادستگاه دیجیتال پخش نمی شود
آخرین اخبار