مسئول بخش صنعت کارگروه مد و لباس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ما طالب بیدار کردن صنعتگران پوشاک هستیم/ اعتماد بین طراح و صنعتگر باید احیاء شود

مسئول بخش صنعت مد و لباس مطرح کرد: صنعتگران بخش مد و لباس و طراحان این حوزه باید به یک بیداری برسند تا وضعیت پوشاک کشور سر و سامان پیدا کند.

«حمید نیک طبع» مسئول بخش صنعت کارگروه سازماندهی مد و لباس کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: قصد ما بیداری صنعتی در حوزه‌ی مد و لباس است. ما داریم یک بیداری صنعتی ایجاد می‌کنیم تا صنعت را به طراحان القا کنیم که طراحان بدانند یک صنعت در این حوزه وجود دارد که می‌توان از آن استفاده‌های خوبی کرد.

وی افزود: بیداری صنعتی مثل بیداری اسلامی اهمیت دارد و ما در پی پیدا کردن مشکل صنعتگران و طراحان هستیم تا آن را حل کنیم. طراحان و صنعتگران با هم آمیخته نشده‌اند و یکی از مشکلات صنعت پوشاک همین است.

وی در ادامه بیان کرد: من از اهالی رسانه می‌خواهم تا این اخبار را منعکس کنند و صنعتگران را متوجه کنند که باید به این عرصه وارد شوند و اگر دلایلی برای اقدام نکردن آنها وجود دارد آنها را بیان کنند تا مشکل حل شود.

"نیک طبع" اظهار داشت: ما فرصتهای صنعتی بزرگی در کشور داریم که از مواد اولیه گرفته تا نخ، پارچه و ماشین آلات که طراحان ما هیچ اطلاعی از آنها ندارند. من از اصحاب رسانه می‌خواهم با انعکاس این اخبار کارخانجات پوشاک ما را از خواب بیدار کنید. این موضوع حلقه‌ی مفقوده صنعت پوشاک شده است.

وی با انتقاد از اطلاعات رئیس طراحان و صنعتگران در زمینه‌ی پوشاک گفت: ما بهترین‌ها را در کشور داریم ولی اطلاعات طراحان، صنعتگران و دست اندرکاران حوزه‌ی پوشاک ضعیف است.

وی در پایان با اشاره به اینکه طراحان و صنعتگران نسبت به همدیگر اعتماد ندارند، گفت: طراحان ما اطلاع از امکانات صنعت ما ندارند و صنعتگران نیز برای ارتباط با طراحان قدم جلو نمی‌گذارند. ما بهترین مواد اولیه تهیه لباس را به ترکیه و چین می‌فروشیم و آنها آن را طراحی و تهیه می کنند و با چندین برابر قیمت به ما می‌فروشند و این ضعف بزرگی است که باید در برطرف کردن آن بکوشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار