اعلام نظر بزرگان فوتبال راجع به تغییر زمان بازی های جام جهانی 2022

تصمیم اخیر فیفا در مورد تغییر برنامه زمان بندی بازی‌های جام جهانی 2022 قطر با واکنش های مختلفی از سوی بزرگان فوتبال و مسئولان لیگ‌های برتر اروپایی مواجه شد.

اعلام نظر بزرگان فوتبال راجع به تغییر زمان بازی های جام جهانی 2022به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ تصمیم اخیر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در تغییر برنامه زمانی هر ساله بازی های جام جهانی و موکول کردن این بازی‌ها در سال 2022 به فصل زمستان بیش از همه مقامات لیگ های فوتبال اروپا را ناراضی کرده است. 

*رومینیگه نائب رئیس باشگاه بایرن مونیخ از تمام باشگاه‌های اروپایی خواسته با بکدیگر متحد شده و اجازه ندهند تمامی برنامه‌های چندین ساله لیگ های این قاره به دلیل انتخاب یک میزبان نامناسب تغییر کند.
وی معتقد است آسیب و زیان این تغییر برنامه فقط متوجه لیگ‌های اروپایی می‌شود. 

*اتحادیه باشگاه های اروپا در بیانیه ای اعلام کرد:
برای خانواده فوتبال، تغییر برنامه زمانی بازی‌های جام جهانی 2022 قطر بسیار دردسر آفرین خواهد بود. این ماجرا همه ما را مجبور می‌کند در مدت زمانی کوتاهی، تغییرات اساسی در برنامه مسابقات بوجود آوریم.

انتظار داریم باشگاه‌ها در سراسر جهان نسبت به آسیب‌های این تغییر برنامه آگاهی لازم را بیابند و به همین راحتی از کنار موضوع بی تفاوت نگذرند.
 
*آندرئاس رتینگ رئیس لیگ فوتبال آلمان-بوندسلیگا – گفت: تغییر برنامه بازی های جام جهانی و برگزاری آن در ماه‌های نوامبر و دسامبر ضررهای مالی را هم لیگ‌های اروپایی می کند. بازیکنان در سطح بالای حرفه‌ای هم مجبور به تحمل شرایط فشرده ای خواهند بود و بیش از دیگران در معرض خطر آسیب دیدگی قرار می‌گیرند.
 
*اتحادیه فوتبال لیگ برتر انگلیس بیانیه‌ای در همین رابطه منتشر کرده و آورده است، همه در زمان رای دادن به قطر برای میزبانی بازی‌های جام جهان 2022 اطلاع داشتند و می‌دانستند این بازی‌ها باید در فصل تابستان برگزار شود. حالا تغییر زمان این مسابقات همه چیز را در اروپا به هم می‌زند. انجام چنین تغییراتی و فشرده کردن برنامه بازی فوتبالیست‌ها، بازده کاری آ‌ن‌‌ها پایین می آید.

*اتحادیه فوتبال آلمان هم از تصمیم فیفا ناراضی بوده و اعلام کرد:‌حالا باید این مسئله را هم در نظر داشته باشیم که فینال بازی‌های جام جهانی 2022قبل از تعطیلات کریسمس پایان یابد، کوتاه کردن زمان برگزاری این رقابت‌ها به خودی خود یک مشکل بزرگ و حاد است.
 
*آرسن ونگر سرمربی آرسنال هم معتقد است، بله قابل درک است که نمی‌توان در فصل تابستان به قطر رفت و فوتبال بازی کرد، باید شرایط رای فوتبالیست‌ها و هواداران فوتبال تحمل پذیر ساخت.

من یک مربی هستم و باید به سلامت بازیکنانم فکر کنم به همین دلیل فوتبال بازی کردن در فصل زمستان قطر را به تابستان ترجیح می‌دهم.
اما مسئولان برگزار کننده لیگ‌های فوتبال حق دارند نگران تغییر برنامه‌ها باشند، تمام زمان بندی های چند ساله آن‌ها بر هم می‌خورد.
 
*فدراسیون فوتبال اروپا(یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آفریقا با تصمیم فیفا در تغییر برنامه  زمانی بازی‌های جام جهانی 2022 کاملا موافق هستند اما لیگ های معتبر  در این دو فدراسیون حاضر به پذیرش آن نیستند. مسئولان برگزار کننده دو لیگ فوتبال انگلیس و اسپانیا اعلام کردند تا آخرین لحظه مقابل چنین تصمیمی ایستادگی خواهند کرد.
 
لازم به ذکر است، تصمیم گیری نهایی در مورد انتقال بازی های جام جهانی قطر از تابستان به  زمستان 19مارس اتحاد خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.