لاوروف: مسکو همچنان بر حل پرونده هسته‌ای ایران پایبند است/ واشنگتن در تشکیل ائتلاف علیه روسیه شکست خورده است

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که واشنگتن در تشکیل ائتلاف علیه روسیه شکست خورده است‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم،"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در آکادمی دیپلماسی در مسکو گفت ما با استناد به قوانین بین المللی برای دستیابی به راهکارهای بین المللی تلاش می کنیم اما آمریکا برای تحمیل سلطه خود می کوشد. کشورهای غربی در تلاشند روسیه را منزوی کنند. گامهای یکجانبه به متزلزل شدن ثبات منجر می شود و هر گونه راهکار توافقی را به شکست می کشاند.

لاوروف گفت: واشنگتن در تشکیل ائتلاف علیه روسیه شکست خورده است‎.

وی افزود: غرب قوانین بین المللی را نادیه گرفته و از معیارهای دوگانه استفاده می کند.‎

وی ادامه داد: کودتای سال گذشته در اوکراین اوج سیاست غرب در مهار روسیه را به نمایش گذاشت.‎

 لاوروف گفت: واشنگتن در تشکیل ائتلافی علیه مسکو شکست خورد. عملکرد غرب متناقض است و از یک سو برای مهار روسیه تلاش می‌کند و از سوی دیگر به دنبال همکاری با مسکو است. 

وی ادامه داد: غربی‌ها قوانین بین المللی را نادیده می‌گیرند و از معیارهای دوگانه در تعامل با مسایل استفاده می‌کنند. کودتای سال گذشته در اوکراین، اوج اجرای سیاست ویژه غرب برای مهارکردن روسیه بود. 

لاوروف گفت: ما در جنگ سرد جدیدی نیستیم اما تمایل آمریکا و غرب برای سلطه، القا کننده وجود چنین جنگی است.

وی تاکید کرد: مسکو همچنان بر ضرورت تقویت همکاری بین المللی جهت مقابله با بحران‌های مشترک مانند خلع سلاح شیمیایی از سوریه، حل پرونده هسته‌ای ایران و انتشار ویروس ابولا پایبند است و ناکید کرد هرگونه اقدام یکجانبه مخالف منشور سازمان ملل متحدد می‌باشد و موجب نا‌امنی و آشوب می‌گردد. ‎

او افزود انتشار افراطیگری و تروریسم در منطقه غرب آسیا به دنبال تشنج در مسسات دولتی در برخی کشورهای منطقه و دخالت بیگانگالن در امور داخلی این کشور‌ها، تلاش جهت تحمیل ارزش‌های غربی صورت گرفته است‎.

لاوروف هشدار داد که عراق در آستانه یک فاجعه قرار دارد و مسکو تمام تلاش خود را جهت کمک به آن انجام خواهد داد. ‎

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، ایران ، روسیه ، سخنرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار