با حضور دکتر روحانی؛

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد/دانشگاه تهران همچنان در بلاتکلیفی به سر خواهد برد

در تازه‌ترین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، مسائل و راهکارهای مربوط به افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق بررسی شد اما باز هم مسئله بررسی صلاحیت رئیس دانشگاه تهران در دستور قرار نگرفت.

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد/دانشگاه تهران همچنان در بلاتکلیفی به سر خواهد بردبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، عصر امروز جلسه هفتصد و شصتم شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و تنی چند از اعضای این شورا از جمله رحیم‌پور ازغدی، علی‌اکبر ولایتی، حسام‌الدین آشنا، حداد عادل، محمد فرحزاد، عزت الله ضرغامی و مخبر دزفولی برگزار شد.

در پایان این جلسه مخبر دزفولی سخنگوی شورا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بحث اصلی ادامه موضوع آسیب‌های اجتماعی بود که یکی از این‌ها کاهش طلاق در کشور و افزایش آمار ازدواج بود.

سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در بخش‌ها و استان‌های مختلف دلایل هر کدام از این موضوعات بنا به منطقه جغرافیایی مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: در این جلسه راهکارهایی برای کاهش نرخ طلاق بررسی شد.

وی بیان داشت: در استان خراسان مطالعات میدانی انجام شد که در گزارش آن فرآیندهایی که در مسیر طلاق رخ داده بود، چه در بخش بهداشت و چه در بخش دینی واکاوی شد.

سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نظر اعضا و رئیس جلسه خاطرنشان کرد: نظر آن‌ها بر این بود که این کار به صورت جدی‌تر ادامه یابد و قرار است نتایج مطالعات ما که به صورت آزمایشی انجام شده، طراحی و برای نقاط دیگر کشور هم استفاده شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با مطالعاتی که انجام شده،‌ شیب طلاق کاهش یابد.

گفتنی است گویا مسئله بررسی صلاحیت ریاست دانشگاه تهران امروز هم در دستور کار جلسه شورا قرار نگرفته و این دانشگاه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار