گزارش باشگاه خبرنگاران از انتخابات اتاف بازرگانی ایران؛

خرید و فروش آرای انتخابات/انتخاب اتاق بازرگانی ایران تا ساعت 19 تمدید شد

از ساعت 8 صبح امروز اعضای فعال اتاق تهران که حق رأی دارند تا ساعت 19 می توانند با مراجعه به مصلای تهران نامزدهای خود را انتخاب و به آنها رأی دهند.

انتخابات اتاق بازرگانی آغاز شد به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از ساعت 8 صبح امروز انتخابات هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران آغاز شد.

بر این اساس اعضای فعال اتاق تهران که حق رأی دارند امروز تا ساعت 18 می‌توانند با مراجعه به مصلای تهران نامزدهای خود را انتخاب و به آنها رأی دهند.

بر این اساس این گزارش بنا بر مصوبات اعلام شده از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‍‌های بازرگانی تمام اعضای فعال اتاق که سابقه عضویت آنها بیش از یک سال است می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

گفتنی است در رأی‌گیری امروز 40 نفر از نامزدهای انتخاباتی در چهار حوزه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی انتخاب شده و از ابتدای سال 94 کار خود را به عنوان اعضای دور جدید هیأت نمایندگان آغاز می‌کنند همچنین در حوزه بازرگانی حداکثر 16 نفر، در حوزه صنعت حداکثر 14 نفر ، در حوزه کشاورزی حداکثر 6 نفر و در حوزه معدن حداکثر 4 نفر انتخاب می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید با توجه به مصوبه انجمن نظارت رأی وکالتی در این دوره قابل پذیرش نیست و تنها صاحب کارت شخصا باید به محل برگزاری انتخابات مراجعه کند.

بر اساس این گزارش در 40 دقیقه اول شروع انتخابات بیش از 100 نفر رأی دادند که این نشانه استقبال چشمگیر اعضای اتاق از این انتخابات است.

گفتنی است اسدالله عسگراولادی محمد لاهوتی خلیلی عراقی و محسن بهرامی ارزاقدس از چهره‌هایی بودند که در نیم ساعت اول جهت شرکت در انتخابات به مصلای تهران مراجعه کردند. همچنین مجتبی خسروتاج رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تهران نیز در اولین ساعات شروع مراسم رأی‌گیری در مصلای تهران حضور یافت.

نتایج انتخابات اتاق بازرگانی حداکثر تا 28 اسفند ماه اعلام می‌شود

مجتبی خسروتاج رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی امروز در حاشیه این انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صلاحیت همه کاندیداها در همه استان‌ها مشخص شده است گفت: از بین هزار و 650 نفر کاندیدای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی تنها 12 یا 13 نفر به دلیل ناقص بودن مدارک صلاحیتشان تأیید نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مکانیزه شدن رأی‌گیری نتایج انتخابات دیرتر اعلام می‌شود گفت: امروز ظرف نیم ساعت پس از اتمام رأی‌گیری نتایج آرا مشخص می‌شود و با توجه به اینکه ممکن است اعتراضاتی در رابطه با نتایج انجام شود نتایج نهایی حداکثر تا 28 اسفند ماه اعلام می‌شود.

وی روند انتخابات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: نسبت به دوره‌های قبل استقبال بهتر است و برای 34 اتاق بازرگانی که برگه رأی فرستاده شد درخواست برگه رأی بیشتری را نمودند.

وی ادامه داد: تنها محدودیت این دوره از انتخابات بازرگانی عدم پذیرش رأی‌دهی به صورت وکالتی است که این امکان فراهم نیست و هر شخصی باید شخصا برای رأی‌دهی مراجعه نماید.

همچنین در ادامه این انتخابات ابراهیم بهادرانی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات با اشاره به اینکه این انتخابات از ساعت 8 صبح شروع شده گفت: تاکنون بیش از 496 نفر برگه رأی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به روند انتخابت گفت: در بدو ورود کارت بازرگانی هر شخص با عکس تطابق داده شده و تنها کسانی که کارت هوشمند بازرگانی دارند می‌توانند در این رأی‌گیری شرکت نمایند.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه رأی وکالتی قبول نمی‌شود گفت به احتمال زیاد کمتراز 5 هزار نفر در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره قبل نیز 2 هزار و 400 نفر در انتخابات مشارکت کردند و امروز تا ساعت 6 بعد از ظهر رأی‌گیری انجام می‌شود البته اختیار داریم این رأی‌گیری را تا ساعت 9 تمدید می‌کنیم.

گفتنی است تاکنون که بیش از چهار ساعت از شروع انتخابات اتاق بازرگانی می‌گذرد 520 نفر برگه رأی خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته مجتبی خسروتاج رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ساعت یک بعد از ظهر 8087 رای در کل کشور در انتخابات اتاق بازرگانی جمع‌آوری شد.

وی افزود: در کشور بیش از 37 هزار و 700 کارت هوشمند بازرگانی و عضویت صادر شده که 27 هزار و 756 از این کارتها مورد تایید جهت شرکت در انتخابات این دوره از اتاقهای بازرگانی است.

وی افزود: تا ساعت یک امروز در تهران 1750 نفر رای دادند .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود تخلف در انتخابات گفت: اکثر کسانی که در این مکان جهت شرکت در انتخابات حضور یافته‌اند مدیران صنعتی و تجاری هستند که شان و منزلت آنها در حد تخلف نیست و این افراد می‌دانند که این مسئولیت بزرگی است با هر کسی که برای شرکت در انتخابات در اینجا حضور یافته با بررسی و مطالعه کاندیداهای خود را انتخاب کرده است.

خسرو تاج تصریح کرد: هیئت نظارت این انتخابات را رصد کرده و به تخلفات آنها رسیدگی می‌‌کند.

**شرکت1750 نفر در انتخابات اتاق بازرگانی از صبح تا ساعت یک

به گفته معاون وزیر صنعت در مشهد تا کنون 353 نفر در اصفهان 490 نفر در شیراز 246 در کرمان 282 نفر در کرمانشاه 384 نفر در کرج 102 نفر تا کنون در انتخابات رای داده‌اند

خرید و فروش ارا در انتخابات اتاق بازرگانی


مشاهدات عینی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از انتخابات امروز صبح حاکی از آن است که برخی از افراد و دلالان با سو استفاده از فرصت به هنگام حضور کاندیدا در محل انتخابات نام و کد کاندیدای مورد نظر خود را به این افراد ارایه کرده و می‌گفتند لطفا به این نامزد رای بدهید.

براساس این گزارش پس از رای دادن به نامزد مورد نظر قول پرداخت مبلغی به این افراد داده می‌شد و این در حالی است که به گفته خسرو تاج هیئت نظارت بر این انتخابات در حال رصد وضعیت موجود و حتی در صورت صلاحدید اقدام به ابطال ارا می‌کند.

**آخرین خبرها از انتخابات اتاق بازرگانی

شایان ذکر است تا ساعات 5 بعد از ظهر  بیش از 3 هزار نفر در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کردند و طبق گفته مسولان در صورت لزوم انتخابات تا ساعت 9 شب تمدید می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.