سردار سلیمانی در نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور:

جشنواره ملی سرزمین نور 20 اسفند برگزار می‌شود / راهیان نور فرا منطقه‌ای است و نگاه فرهنگی دارد

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: جشنواره ملی سرزمین نور 20 اسفند در مجتمع شهید باکری خرمشهر برگزار می‌شود.

جشنواره ملی سرزمین نور 20 اسفند برگزار می‌شود / راهیان نور فرا منطقه‌ای است و نگاه فرهنگی داردبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار "یعقوب سلیمانی" دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در "نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور" که سالن جلسات مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره ملی سرزمین نور 20 اسفند در مجتمع "شهید باکری" خرمشهر برگزار می‌شود.

 
راهیان نور فرا منطقه‌ای است
 
وی با اشاره به این که راهیان نور فرا منطقه‌ای است و نگاه فرهنگی دارد یادآور شد: کاروان راهیان نور از نظر کمی و کیفی رشد داشته و از جنوب، غرب و جنوب غرب و غرب تا دریا امتداد یافته و اقشار مختلف از جمله پزشکان و دانش آموزان، دانشجویان و 340 استاد دانشگاه و 12 رئیس دانشگاه و بیش از 220 نفر جراح و پزشک بازدید داشته‌اند.

سردار سلیمانی گفت: قرارگاه مشترک راهیان نور با فرماندهی سردار فضلی و جانشینی وزیر آموزش و پرورش با اعزام بیش از 540 هزار نفر از 15 مهر تاکنون ایفای نقش کرده و جشنواره ملی سرزمین نور جشنواره‌ای که از نظر کمی و کیفی بسیار مهم بوده و بخش دیگری از این جشنواره تحت عنوان "ققنوس" برگزار می‌شود.

 
 رونمایی از 4 عنوان کتاب به عنوان برنامه‌های روز افتتاحیه جشنواره
 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به رونمایی از 4 عنوان کتاب به عنوان برنامه‌های روز افتتاحیه جشنواره با موضوعات شعر، داستان، خاطره و متن ادبی ادامه داد: جشنواره از 20 اسفند به مدت 6 شب در مجتمع فرهنگی "شهید باکری" و در 3 نقطه دیگر از جمله اردوگاه "شهید مسعودیان" در اهواز، اردوگاه "شهید حبیب‌اللهی" در خرمشهر و اردوگاه "شهید محلاتی" در حمیدیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که حائز اهمیت بوده موضوع ایمنی است که از توصیه‌های مقام معظم رهبری، مسئولین و انتظار والدین بوده و باید اهتمام جدی به مسائل ایمنی وجود داشته باشد که با توسعه شبکه حمل و نقل زمینی و آموزش منابع انسانی (آموزش 47 هزار مدیر کاروان) و تاکید بر مدیریت و نظارت بیشتر در کنار توجه به مسائل محتوایی از جمله ساماندهی بیش از 11 هزار راوی دوران دفاع مقدس از جمله راویان همراه کاروان، راوی محل اسکان و راوی مجری مورد توجه قرار گرفته است.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور داوطلبین اهل تسنن و برنامه‌ریزی که در این زمینه انجام شده گفت: امسال به صورت کمی ویژه‌تر و تخصصی‌تر به کودکان و خردسالان همراه والدین نیز توجه شده و توصیه می‌شود که بازدید از "شلمچه" در برنامه بازدید زائرین قرار بگیرد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور تأکید کرد: ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی از جمله کتاب در اردوگاه‌های متمرکز و محل‌های ورودی "شلمچه"، "فتح‌المبین" و "والفجر" حضور مؤسسات مردم نهاد در ایجاد نمایشگاه‌ها، اکران فیلم سینمایی دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی "شهید باکری" و تجلیل از پرچمداران راهیان نور از جمله شهید "علی خادمی"، "شهید نادر مهدوی"، "شهید طیبه واعظی" و "سردار شهید الله‌دادی" از جمله پرچم‌داران کاروان راهیان نور هستند که از آن‌ها تجلیل می‌شود.

برگزاری اربعین شهدای "چپل‌ هیل" آمریکا
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری اربعین شهدای "چپل هیل" که در نزدیکی دانشگاه کارولینای شمالی به شهادت رسیدند با اوج حضور راهیان نور تلاقی یافته و مراسم اربعین آن‌ها از 28 اسفند در شلمچه برگزار می‌شود. 
 
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار