احمدی: ورزش کشور نباید رشد کاریکاتوری داشته باشد/شعبانی‌بهار: ورزش می‌تواند اوقات فراغت مردم را پر کند

تعدادی از کارشناسان ورزشی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان با موضوع بررسی وضعیت ورزش کشور در سال 93 در یک برنامه رادیویی به بحث پرداختند.

احمدی: ورزش کشور نباید رشد کاریکاتوری داشته باشد/شعبانی‌بهار: ورزش می‌تواند اوقات فراغت مردم را پر کندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این برنامه که به صورت زنده روانه آنتن رادیو گفت وگو شد، تعدادی از کارشناسان ورزشی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان عملکرد ورزش ایران در سالی که گذشت را مورد بررسی قرار دادند.

*خدابخشی: باید کمک کنند تا ورزش ارزان در اختیار مردم قرار گیرد

در این برنامه رشید خدابخشی مشاور وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه در امر توسعه ورزش باید به سنین پایه توجه کرد، اظهار کرد: در بحث باشگاه داری نیز باید به باشگاه های خرد توجه کنیم تا از این طریق بخش خصوصی که در این عرصه حضور دارد تقویت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون  16 هزار باشگاه ورزشی خرد در کشور مشغول به فعالیت هستند افزود: در حال حاضر در ارائه مجوز به باشگاه ها سختگیری زیادی صورت می گیرد ولی متاسفانه بعد از ارائه مجوز این باشگاه ها به حال خود رها می‌شوند و نظارتی بر روی آن‌ها انجام نمی شود در حالی که باید به آن‌ها تسهیلات داد تا توسعه پیدا کنند.

وی با تاکید بر این که با توسعه باشگاه های خرد، مشارکت واقعی مردم و بخش خصوصی در امر ورزش تحقق پیدا می کند، تصریح کرد: باید به سمت ارزان قیمت کردن و قابل دسترس کردن ورزش برای خانواده ها حرکت کنیم و در این ارتباط دولت، شهرداری، بسیج و دیگر دستگاه ها باید کمک کنند تا ورزش ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در بخشی دیگر از صحبت های خود در این برنامه ورزشی، با تاکید بر اینکه در ورزش باید به دنبال قهرمانی پایدار برویم ادامه داد: این اتفاق در رشته هایی چون کشتی و وزنه برداری رخ داده ولی در ورزشی چون والیبال این اتفاق صورت نگرفته و به روش گلخانه ای عمل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه باید در امر توسعه ورزش نگاه بلند مدت داشته باشیم و به سطوح پایه توجه کنیم ادامه داد: با ارتقای سطح علمی مربیان و مدیران ورزشی و تغییر نگرش مردم به امر ورزش ما می توانیم در 10 سال آینده چشم انداز خوبی برای ورزش کشورمان متصور شویم.

*شعبانی‌بهار: ورزش می‌تواند اوقات فراغت مردم را پر کند

در ادامه این برنامه ورزشی، غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه در بحث توسعه ورزش همگانی اعتقاد کارشناسان این است که باید فضا و امکانات ورزشی به نحوی آماده شود که در هر هفته مردم به صورت مستمر 3 جلسه حرکت های ورزشی انجام دهند، تصریح کرد: در دولت یازدهم و با استقرار گودرزی یکی از مهمترین استراتژی های این وزارت خانه توسعه ورزش همگانی است و هدف اصلی ورزش ارتقای سلامت جسم و روان اعلام شده است تا مردم از طریق ورزش کردن به نشاط و شادابی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان جزئی از نهادهای حکومتی می بایست در امر ورزش های همگانی هدفگذاری کنیم، ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده بالای 60 درصد از مردم در اوقات فراغت به تماشای تلویزیون می پردازند و این تحقیقات نشان می دهد که مردم به این باور نرسیده اند که ورزش و فعالیت های حرکتی باید جزئی از فعالیت های آنان در اوقات فراغتشان باشد.

وی با بیان اینکه میانگین سن جمعیت کشور در حال سوق پیداکردن به میانسالی است، گفت: بر اساس این موضوع  باید انجام فعالیت های حرکتی در بین مردم را شدت بخشید.

*احمدی: ورزش کشور نباید رشد کاریکاتوری داشته باشد

در ادامه این برنامه احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه از ظرفیت های موجود در کشور باید به نفع رشد ورزش استفاده کنیم ،اظهار کرد :‌هر کس در ورزش مسئولیتی دارد باید از این جایگاه در جهت پیشرفت ورزش کشور استفاده کند و حضور افراد در این عرصه نباید در راستای تامین منافع شخصی آن‌ها باشد. 

وی با بیان اینکه گاهی دیده شده است که برخی از حضورشان درعرصه ورزش به نفع منافع شخصی شان استفاده کرده اند و این به ورزش کشور آسیب زده است، ادامه داد: ورزش کشور نباید رشد کاریکاتوری داشته باشد و موضوعات مهم در ورزش کشور مورد غفلت واقع شود.

*حقیقت: در سال 93 اتفاقات خوبی برای ورزش ایران رقم خورد

در این برنامه حقیقت کارشناس ورزشی نیز، با بیان اینکه در سال 93 اتفاقات خوبی در ورزش کشور صورت گرفت و نگاه وزارت ورزش و جوانان به امر ورزش وسیع تر شد ،اظهار کرد: در این سال برخی از ورزش ها از ویترین وزارت ورزش و جوانان بیرون آمدند.

حقیقت با اعتقاد بر اینکه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور به خوبی استفاده نشده است، افزود: درست است که رسانه ای ترین ورزش در جهان فوتبال است ولی قبول ندارم که لزوما در ایران نیز باید این گونه باشد. 

این کارشناس ورزشی همچنین با بیان اینکه در اولین قدم برای توسعه ورزش باید سند ملی ورزش تدوین شود، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی از دختران دانش آموز زیر 16 سال در کشور با انحراف ستون فقرات مواجه هستند و این به خاطر عدم توجه خانواده ها و مدارس به ورزش است. 

وی تاکید کرد: در توسعه ورزشی در اولین قدم باید مشخص کنیم که چه کار می خواهیم انجام دهیم و به کجا می خواهیم برسیم.

*گودرزی: ورزش اساس زندگی روزمره است

در این برنامه همچنین مهدی گودرزی یکی دیگر از کارشناسان ورزشی تصریح کرد:‌ این تصور اشتباه است که توسعه ورزش فقط باید توسط حکومت ها صورت گیرد.

وی گفت: اگر ورزش در بین مردم اپیدمی و تبدیل به مطالبه عمومی شود، قطعا وضعیت ورزش به نحو دیگری خواهد شد. در این صورت مردم ورزش را به عنوان یک پدیده اجتماعی فراگیر می‌بیند و برای توسعه آن پیش قدم می‌شوند.

این کارشناس مسائل ورزش تصریح کرد: ورزش فقط جنبه سرگرمی ندارد و در واقع اصل و اساس زندگی است. 

*پورحسینی: ورزشمان در سال 93 پیشرفتی نداشت

در ادامه پور حسینی دیگر کارشناس حاضر در این برنامه، ابراز عقیده کرد: در سال 93 در عرصه ورزش پیشرفت خاصی نداشتیم. 

وی به وضعیت ورزش جانبازان ومعلولان در سال 93 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال 93 در این ورزش توفیقاتی خوبی داشتیم و جانبازان و معلولان کشور در بازی های پارا آسیایی 120 مدال بدست آوردند.

وی در پایان صحبت های خود افزود: باید بتوانیم 10 سال آینده ورزشمان را پیش بینی کنیم و مشخص کنیم که چه فرصت ها و ظرفیت هایی در اختیار داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار