مذاکرات هسته‌ای لوزان؛

اعلام تنفس در مذاکرات سخت و فشرده وزرای خارجه ایران و 1+5

چهارمین نشست وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان وزرای خارجه بعد از اقامه نماز هیأت ایرانی و به منظور تنفس متوقف شد و دوباره از سر گرفته می‌شود.

اعلام تنفس در مذاکرات سخت و فشرده وزرای خارجه ایران و 1+5
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، چهارمین نشست وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان وزرای خارجه بعد از اقامه نماز هیأت ایرانی و به منظور تنفس متوقف شد و دوباره از سر گرفته می‌شود.
گفتنی است؛ "حمید بعیدی‌نژاد" معاون وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: ایران با 6 کشور مذاکره می‌کند، مشورتها از روز گذشته در سطح وزرا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعضای 6 کشور نیاز به هماهنگی‌های بیشتر با هم دارند، یادآور شد: در مرحله پایانی مذاکرات هستیم.

معاون وزیر خارجه گفت:  مسایلی چون تحریم ها تحقیق و توسعه و مسایل مربوط به غنی سازی و امیدواریم در مراحل پایانی راه حل‌ها را پیدا کنیم.

معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه در مرحله بسیار مهمی هستیم، افزود: حتی تا صبح امروز هیئت‌ها در حال مذاکره بودند.

بعیدی نژاد با اشاره به اینکه طراف مذاکره جدیت دارند و در تلاش برای توافق جدی هستند، اظهار داشت: ایران همواره گفته توافق را برای خود توافق نمی‌خواهد بلکه دنبال توافقی است که متضمن حقوق ایران باشد.

وی ادامه داد: ممکن است امشب تا ساعات طولانی مذاکرات ادامه یابد تا موضوعاتی که هنوز راه حل‌هایی برای آن پیدا نشده بررسی شود.

معاون وزیر خارجه تمرکز تیم‌ها را روی محتوا خواند و یادآور شد: پیشنهادهای جدیدی مطرح می‌شود. جدیت مذاکره کنندگان و تلاش بی وقفه برای رسیدن به راه حل وجود دارد، اما زمانی توافق حاصل می‌شود که همه موضوعات حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار