قبل و بعد از شیمی درمانی این خوراکی‌ها را نخورید

برخی از خوراکی‌ها بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها می‌توانند اثر داروهای شیمی درمانی را دستخوش تغییراتی کنند و به همین دلیل لازم است در خوردن آنها احتیاط کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها بیماران مبتلا به سرطان که در حین شیمی درمانی ماهی‌های روغنی و یا قرص مکمل امگا 3 به صورت خودسرانه مصرف کرده‌اند با کاهش اثرگذاری درمان شیمی درمانی مواجه شده‌اند.

گفتنی است، نگرانی خاصی در حال حاضر میان پژوهشگران در خصوص این امر به وجود آمده که اسید چرب خالص نوعی اثرگذاری در خون ایجاد می‌کند که سبب کاهش اثرات داروهای شیمی درمانی در بیماران می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، محققان توصیه می‌کنند افراد یک روز قبل و یک روز بعد از شیمی درمانی از خوردن ماهی و یا مکمل‌های امگا 3 و امگا 6 جداَ اجتناب کنند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند این نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و نمی‌توان در حال حاضر به عنوان یک توصیه صدردرصدی به بیماران آن را اعلام کرد و تنها توصیه می‌کنند به عنوان یک پیشنهاد به آن توجه شود.

ماهی‌های روغنی و مکمل‌های امگا 3 دارای انواع ویتامین‌های D، E و سلنیوم هستند که در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی – عروقی، انواع سرطان‌ها، کاهش قدرت بینایی و زوال عقل نقش‌ محافظتی در بدن ایجاد می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA انکولوژی به چاپ رسیده است.




انتهای پیام/
برچسب ها: شیمی درمانی ، امگا3 ، مکمل ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار