کريستين لاگارد هشدار داد

رشد اقتصادی نامتوازن جهان/ آلمان، اقتصاد نخست اروپا عملکرد خوبی ندارد

کريستين لاگارد، مدير کل صندوق بين المللی پول، درباره رشد اقتصادی نامتوازن جهان هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، اينکه اوضاع اقتصادي منطقه يورو بسامان نيست تنها نگراني نشست مشترک صندوق بين المللي پول و بانک جهاني که هم اکنون در واشنگتن برگزار شده است نيست.

 کريستين لاگارد که يکي از سخنرانان اين نشست اقتصادي بود درباره ناچيز بودن رشد اقتصادي جهان هشدار داد و گفت: خبر خوب براي ما اين است که رشد اقتصادي جهان ادامه يابد.خبر نه چندان خوب نيز آن است که رشد اقتصادي جهان، به طور ميانگين و نامتوازن باشد. 

مدير کل صندوق بين‌المللي پول که يکي از معتبرترين منابع ارزيابي و پيش‌بيني وضع اقتصادي جهان به حساب مي‌آيد، تصريح کرد رشد اقتصادي که اکنون در سطح جهان وجود دارد اصلا خوب نيست و با اين ميزان رشد اقتصادي نمي توان بيکاري فزاينده در جهان را کاهش داد.

 همچنين با اين ميزان رشد اقتصادي نمي توان درآمد طبقات متوسط جامعه را افزايش داد تا به سطح رفاه مناسبي برسندو از همه بدتر، با اين ميزان رشد اقتصادي نمي توان ميزان فقر در جهان را کاست. 

صندوق بين المللي پول به عنوان يکي از شناخته شده ترين نهادهاي وابـسته بـه سازمان ملل، مسئوليت تنظيم نظام پولي و مالي جهاني را برعهـده دارد در همين باره خاطر نشان کرده است رشد اقتصادي بالا در جهان نيز در گرو اجراي سياست هاي گشايش پولي و بالا بردن قدرت خريد مردم است .

 اين نهاد در اين خصوص، آلمان را به عنوان اقتصاد نخست اروپا، آماج انتقاددات خود قرار داد که از نظر سرمايه گذاري، عملکرد خوبي ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار