روسيه: تحويل سامانه اس 300 به ايران کاملا با تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت منطبق است

مدیر مرکز کنترل تسلیحات و منع اشاعه وزارت امور خارجه روسیه ضمن عجیب خواندن جنجال بر سر تحويل سامانه اس 300 به ايران اعلام کرد تحویل این سامانه دفاعی به ایران کاملا با تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل منطبق است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، مدیر مرکز کنترل تسلیحات و منع اشاعه وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تحویل موشک های اس 300 به ایران کاملابا  تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران منطبق است.

"میخائیل اولیانوف" روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : " جنجال بر سر این تصمیم شخصا برای من حیرت آور است. توقف تحویل این موشک ها به ایران تصمیمی از جانب روسیه بود. تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل شامل فروش سامانه های دفاعی نمی شود و این بدان معناست که تحویل چنین تسلیحاتی کاملا در راستای رژیم کنونی تحریم تسلیحاتی است و آن را نقض نمی کند. "
 
وی خاطر نشان کرد مسئله این نیست که آیا طرف ایرانی می تواند برای دریافت غرامت چهار میلیارد دلاری اقامه دعوی کند یا نه. به نظر می رسد غرب اینطور تصور می کند که روسیه برای راضی کردن دیگران باید متحمل زیان شود. 

اولیانوف گفت سامانه اس 300 کاملا جنبه دفاعی دارد و تهدیدی برای هیچکس نیست. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، روسیه ، اس 300 ، دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار