پوتین: اگر تحريم‌های غرب نبود به فکر خودکفايی نمی‌افتاديم/ تحويل اس-300 به ايران عاملی بازدارنده در خاورميانه است

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، وضع اقتصادی این کشور را رضایت بخش توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه ملی این کشور درباره وضع اقتصادی مسکو توضیح داد.

"پوتین" اطمینان داد تحریم اقتصادی آمریکا به بهانه دخالت روسیه در امور داخلی اوکراین، هیچ تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور وارد نکرده است.

وی در این باره گفت: تولیدات اقتصادی روسیه 3 تا 7 درصد افزایش یافته است و توانستیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم. ارزش واحد پولی "روبل" در مقایسه با سال گذشته میلادی بهتر شده و روسیه به ثبات اقتصادی خوبی رسیده است.

"ولادیمیر پوتین" نرخ تورم روسیه را 11 تا 14 درصد اعلام و اذعان کرد این موضوع بر بودجه مصرف کنندگان تاثیر منفی گذاشته است. وی تحریم های آمریکا علیه روسیه را عامل افزایش انگیزه بخش های مختلف صنعتی، فن‌آوری و کشاورزی این کشور دانست و گفت: قصد داریم وابستگی کشور به فروش نفت را کاهش داده و از حجم واردات کالا کم کنیم. در این شرایط تولیدات داخلی فرصت پیشرفت خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه اقتصاد روسیه مشکلاتی دارد که باید برطرف شود تا در برابر تحریم‌ها مقاوم شویم. ما نباید در برابر تحریم‌ها توقف کنیم بلکه باید خود را بالا بکشیم و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و ما هم اکنون برای خودکفایی در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم و اگر تحریم‌ها نبود به چنین فکری نمی‌افتادیم.

پوتین در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مسکو به همکاری با شرکای خود در سازمان ملل درباره ایران ادامه می دهد. 

وی افزود: لغو ممنوعیت تحویل سامانه‌های دفاعی اس-300 به ایران به دلیل تمایل این کشور برای دستیابی به توافق در زمینه برنامه هسته‌ای است. 

پوتین ادامه داد: "تحویل احتمالی سامانه های دفاع موشکی اس 300 روسیه به ایران به هیچ وجه تهدیدی برای اسرائیل نیست و با توجه به اوضاع در منطقه خاورمیانه، هدف آن صرفا بازدارندگی است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار