در حاشيه نمايشگاه بيستم؛

بومي سازي تولید گوگرد کشاورزی در کشور

مسئول طرح تولید گوگرد در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: برای بومی سازی این فناوری، برآورد اقتصادی با ظرفیت ٤٠٠ تن در روز در نظرگرفته شده است که می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ احمد روزبهانی، در مراسم رونمایی از فناوری تولید گوگرد کشاورزی در حاشیه بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: تا کنون به گوگرد به عنوان یک معضل نگاه شده در صورتی که با پژوهشهای صورت گرفته در پژوهشگاه صنعت نفت می توان آن را به نعمت تبدیل کرد.
 
مسئول طرح تولید گوگرد در پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به روند رو به بالای تولید گوگرد در دنیا افزود: پیش بینی می شود در سال ٢٠١٧، ٧٢ میلیون تن گوگرد در دنیا تولید شود که این رقم بالاتر از میزان تقاضا است و نشان دهنده گوگرد مازادی است که در دنیا تولید می شود.
 
وی با اشاره به این که شرکتهای تولید نفت و گاز باید راهکار بهره برداری از گوگردها را استفاده کنند، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای تأمین نیاز کشور و استحصال درآمد بیشتر به مطالعه بر انواع مصارف گوگرد از جمله استفاده در کشاورزی برای اصلاح خاک، اصلاح کننده خواص آسفالت و ساخت و سازهای پیش ساخته بتنی پرداخت.
 
روزبهانی تصریح کرد: با بررسیهای انجام شده، پژوهشگاه صنعت نفت اولویت را در استفاده از گوگرد در بخش کشاورزی دانست و با تعامل با جهاد کشاورزی و حمایت شرکت ملی گاز این فرمولاسیون روی ٥ محصول آزمایش شد که نتایج بسیار مثبتی را دربرداشت.
 
وی افزود: برای بومی سازی این فناوری، برآورد اقتصادی با ظرفیت ٤٠٠ تن در روز در نظرگرفته شده است که می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

در حاشیه بیستمین نمایشگاه نفت، از فناوری تولید گوگرد کشاورزی با هدف ایجاد ارزش افزوده و بومی سازی این فناوری در کشور توسط پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار