سردار جزایری در گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا:

باید نگاه نیروهای مسلح در چارچوب ولایت فقیه، رهبری و قانون باشد/ لزوم تشکیل قرارگاه جنگ نرم در ناجا/ برخورد جدی با افراد مسئله‌دار و خوانندگان ضدانقلاب

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما به حکم سربازی جمهوری اسلامی ایران، وظیفه حراست از ارزش‌ها و باید و نبایدهای انقلاب را بر عهده داریم و باید نگاه نیروهای مسلح در چارچوب ولایت فقیه، رهبری و قانون باشد؛ عده‌ای گمان می‌کنند که می‌توانند برای ما تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید مسعود جزایری در هجدهمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه باید همواره به انقلاب اسلامی به‌عنوان پدیده و پیامی نوع اشاره کنیم، اظهار داشت: جباران حاکم و رژیم های سلطه و کسانی که حق دخالت و تصمیم گیری برای دیگران را برای خود قائل هستند پدیده انقلاب را برنمی‌تابند.

وی ادامه داد: ما از هر دو طرف یعنی هم از سوی دشمنان و هم در برخی مواقع از داخل مورد نفوذهایی واقع شدیم؛ اما انقلاب راه خود را ادامه داد و حضور انقلاب اسلامی در جهان اسلام و سایر مناطق گویای این است که انقلاب حرکت مستمر دارد.

سردار جزایری تصریح کرد: شکسته شدن ابهت استکبار به معنای آن است که انقلاب اسلامی از فشارهای دشمنان عبور کرده، و پیام سربلندی سیاسی خود را به دیگر لایه های مردم جهان رسانده است؛ روحیه مقابله با زورگیری باعث شده تا ایران به‌عنوان یک الگو در جهان مطرح شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه رشد برخی از چالش‌ها در کشور می‌تواند کارامدی نظام را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: در این صورت اعتماد اجتماعی مردم به نظام دچار خدشه می‌شود.

وی با معرفی مصادق نفوذ از قبیل روند فردی شدن دینی و گسترش نگاه سکولاریستی، طی آرمان‌زدایی از ارزش‌ها، ترویج تساهل و تسامح، اباهه‌گری، نفی امربه معروف و نهی از منکر، بی تفاوت در برخی مسئولان نسبت به روند تحولات فرهنگی و تن دادن به سبک زندگی غربی تاکید کرد: اگر این موارد جدی گرفته نشوند می توانند تبدیل به بحران شوند.

این مقام ارشد نظامی گفت: ما به حکم سربازی جمهوری اسلامی ایران، وظیفه حراست از ارزش‌ها و باید و نبایدهای انقلاب را بر عهده داریم، و باید نگاه نیروهای مسلح در چارچوب ولایت فقیه، رهبری و قانون باشد؛ عده‌ای گمان می‌کنند که می‌توانند برای ما تصمیم‌گیری کنند.

سردار جزایری با اشاره به اینکه اتصال نیروهای مسلح به رهبری بزرگترین نعمت الهی است، گفت: نباید اجازه ایجاد اعوجاج بدهیم در این خصوص نیروی انتظامی که به فرموده مقام معظم رهبری مظهر حاکمیت است، نقش خطیری در این عرصه دارد.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی می‌تواند به رفع عدم احساس امنیت در جامعه کمک کند که بخشی از این احساس ناشی از عملکرد مدیریتی است.

وی در ادامه، رفع ناامنی‌های فرهنگی و اجتماعی و به‌روز بودن در این خصوص را یکی از فعالیت‌های موثر ناجا دانست و گفت: پلیس از این موارد می‌تواند به‌عنوان یک اتاق فکر استفاده کرده و در مجموعه ناجا از این موضوعات به‌عنوان راهبرد بهره ببرند.

سردار جزایری یکی از برنامه‌های دشمن را از کار انداختن نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: در برخی مواقع عناصر داخلی نیز به این امر دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: باید به موازات تلاش دیگران در تخریب، محل‌های نفوذ را بشناسیم و جلوی آن را بگیریم معاونت اجتماعی در این خصوص نقش بارزی دارد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تبیین مستمر تئوریک اندیشه‌های اجتماعی اسلامی باید وجود داشته باشد؛ چراکه اگر این مهم را نداشته باشیم ممکن است که نگاه‌های سکولاریستی در ما به وجود آید؛ ریشه‌یابی و درمان ناامنی‌ها باید همواره و مستمر باشد.

سردار جزایری در بخش دیگری از سخنان خود بر عملیات های روانی اشاره کرد و گفت: عملیات روانی چه از داخل چه از خارج کشور بر روی رزمندگان اثر می‌گذارد؛ تا جایی که دشمنان با عملیات روانی کشورها را به تسخیر خود در می‌آورند.

این مقام ارشد نظامی با تاکید بر لزوم تشکیل قرارگاه جنگ نرم گفت: قرارگاه جنگ نرم ناجا باید دقیق‌تر، سرزنده‌تر و پویا‌تر از سایر نیروهای مسلح باشد؛ ما به این قرارگاه نیاز داریم تا بخش‌های مختلف ناجا در آنجا حضور فعال و شاداب داشته باشند.

سردار جزایری تأکید کرد: در این قرارگاه تحرکات دشمنان رصد می‌شود و این قرارگاه می‌تواند کمکی برای مجموعه سازمان و نظام باشد؛ قرارگاهی که همه چالش‌ها و آسیب‌ها را احصاء کرده و پس از بررسی در مورد آنها اقدام کند.

نیروی انتظامی با افراد مسئله‌دار و خوانندگان ضدانقلاب با جدیت برخورد کند

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح  گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی جلوگیری از تعمیق چالش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از ورود آنها به عرصه تهدید‌گری نظام است.

وی افزود: ایجاد بی‌تفاوتی‌ در برخی دستگاه‌ها نسبت به روند تحولات فرهنگی اجتماعی کشور و بی‌توجهی به مسئله بسیار مهم امر به معروف  نهی از منکر موجب تبدیل آسیب‌ها به بحران و تهدید می‌شود و این یک وظیفه همگانی است که در برابر آن باید مقابله جدی صورت پذیرد و لذا نیروی انتظامی هم به‌لحاظ مأموریت و وظیفه و هم به‌عنوان یک دستگاه متعلق به نظام و انقلاب وظیفه دارد با مظاهر فساد، فحشا، آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها قاطعانه مبارزه کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: در حکومت دین‌پایه جمهوری اسلامی ایران، همه رکن‌های نظام بر پایه دین معنا و مفهوم می‌یابند و بر این اساس نیروهای مسلح وظیفه دارند از یک طرف فضای مسلمانی، تدین، غیرت، معرفت و بصیرت را در سازمان‌های خود تقویت کنند. از طرف دیگر باید از ارزش‌ها و باید و نبایدهای نظام پاسداری به عمل آورند.

سردار جزایری گفت: نگاه نیروی انتظامی به ولی فقیه و قوانین واضح و آشکار الهی و قوانین موضوعه ناشی از آن است و خود را مقلد می‌داند نه مجتهد، منبع تقلید و اجتهاد خود را ناشی از ولی فقیه و رهبری می‌داند و لذا سایرین بایستی خود را با این رویه و خط‌مشی هماهنگ کنند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت است و نقشی بی‌بدیل در امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی و روحی و روانی در جامعه دارد، با قاطعیت باید نسبت به ارتقای این نقش حساس خود اهتمام ورزد و مراقبت کند نگاه‌های غیرهمساز تأثیری در روحیه و انگیزه و انقلابی‌گری کارکنان خدوم این نیرو نداشته باشد.

سردار جزایری در پایان خاطر نشان کرد: اگر جلوی گناه، بی‌قانونی، فساد و فحشا به‌خصوص جلوه آشکار و علنی آن گرفته نشود و قبح این‌گونه ناهنجاری‌ها شکسته شود، روی «کارآمدی نظام» و نیز «اعتماد اجتماعی» تأثیر منفی خواهد داشت و نیروی انتظامی هرگز با این بلیه راضی نخواهد شد.

وی در حاشیه این نشست و در سؤال پیرامون برگزاری بعضی از کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها، اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه دارد با افراد مسأله‌دار، خوانندگان ضدانقلابی و آن‌ها که در جریان فتنه سال 88 به ساز آمریکا و انگلیس خواندند و رقصیدند و با هرگونه بی‌بندوباری با جدیت برخورد کند؛ سازمان‌های متولی دقت کنند که فراتر از این مقررات عمل نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار