امیردریادار آل احمد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خلیج عدن برای ناو گروه 34 و ناوگان ایرانی امن است/ رونمایی از جلد دوم و سوم "دریانوردی و نیروی دریایی ایران در گذر تاریخ" تا پایان امسال

رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش گفت: با وجود ناامنی خلیج عدن هیچ مشکلی برای ناوگروه ها و کشتی های ما ایجاد نشده است.

خلیج عدن برای ناو گروه 34 و ناوگان ایرانی امن است/ رونمایی از جلد دوم و سوم
امیرداریادار دوم "سید مهرداد آل احمد" رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش، در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره رونمایی از کتاب دریانوردی و نیروی دریایی ایران در گذر تاریخ اظهار داشت: در سال 88 تصویری به نیروی دریایی مبنی بر این که این نیرو یک نیروی راهبردی است ابلاغ شد. 
 
وی با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی گفت: مفهوم راهبردی بودن نداجا این است که فقط کارکرد دفاعی نیست بلکه در عرصه های سیاسی ، فرهنگی، اختصاصی و سایر عرصه ها باید عملکرد داشته باشد. 
 
رئیس دفتر پژوهش نظری و مطالعات راهبردی نداجا ادامه داد: بر اساس کارکرد فرهنگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر آن شدیم تا کتاب دریانوردی و نیروی دریایی در گذر تاریخ را به کمک یکی از اساتید صاحب نظر (دکتر خسرو معتضد) تدوین کنیم. 
 
دریادار دوم آل احمد تصریح کرد: در این راستا پیش بینی شده یک مجموعه چهار جلدی با کمک ایشان تدوین شود که امروز اولین جلد آن را رونمایی می کنیم و امید است تا سال آینده جلد دوم و سوم آن رونمایی شود.  
 
وی در پایان با اشاره به وضعیت مساعد ناوگروه 34 نیروی دریایی و ناوگان جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن خاطر نشان کرد: با وجود ناامنی خلیج عدن هیچ مشکلی برای ناوگروه ها و کشتی های ما ایجاد نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خلیج ، عدن ، ناوگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار