در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان شاهد و ایثارگر عنوان شد؛

چاپ اطلس یادمان شهدا در 220 واحد دانشگاهی/المپیاد علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد برگزار می‌شود

نخستین دوره مسابقات بخش شفاهی قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرمانشاه با معرفی برگزیدگان پایان یافت. مدیر کل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: برای نخستین بار اطلس یادمان شهدا در 220 واحد دانشگاهی و کتاب زندگی نامه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی چاپ می شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمدتقی طباطبایی مدیر کل شاهد و امور ایثارگران، گفت: از همکاران واحد کرمانشاه که پیشنهاد دهنده این مسابقات بودند تشکر و قدردانی می کنم. در این مسابقات همراهی ما به صورت کمک های معنوی بود و بار اصلی برگزاری این مسابقات بر دوش همکاران واحد کرمانشاه بود.

محمدتقی طباطبایی افزود: امروزه افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که خانه ایثارگران است، حضور 110 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه گواه این افتخار است و خوشحال هستیم که این مشعل پر طلوع در دانشگاه روشن است. حال که این خیل عظیم دانشجویان شاهد و ایثارگر را در دانشگاه داریم باید از حضور آنها در جامعه و دانشگاه استفاده کافی کنیم.

همچنین، مدیر کل شاهد و امور ایثارگران رویکرد جدید این اداره کل را از برگزاری این مسابقات، شناسایی ظرفیت جامعه شاهد و ایثارگر و معرفی این عزیزان برشمرد.

وی ادامه داد: اهداف ما در ادامه کار فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی، ترویج فرهنگ حیات بخش جهاد و ایثارگری و شناسایی استعدادهای شاهد و ایثارگر و معرفی آنها به جامعه است. علاوه بر این موارد، برنامه های دیگری نیز در دستور کار داریم از جمله: اولین دوره المپیاد علمی_فرهنگی و ورزشی که در حال ایجاد تمهیدات لازم آن هستیم.

طباطبایی افزود: در سال گذشته به دستور دکتر میرزاده برنامه هایی را برای رسیدگی بیشتر و حل مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر آغاز کرده ایم و در سال جدید نیز قرار است تا در جهت تقویت بنیه علمی آنان اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار دیگر ما چاپ اطلس یادمان شهدا در 220 واحد دانشگاهی و چاپ کتاب زندگی نامه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است که برای نخستین بار این اقدامات انجام می شود.
 
دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تبریک عید مبعث در مراسم اختتامیه گفت: خدا را شاکریم که در سال دولت و ملت همدلی و هم زبانی این فرصت نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه شد تا در کنار مسایل آموزشی پژوهشی نگاه ویژه ای به مباحث فرهنگی و قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ نظام است. امروز مشاهده می کنیم که در تمامی مناطق کشور واحدهای دانشگاه در توسعه فرهنگی تاثیرگذار هستند. این توسعه و اقدامات را باید پاس بداریم، به خصوص کسانی که در این راستا گام های اولیه را برداشته اند پس جا دارد از آیت الله هاشمی که در تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی نقش تاثیرگذاری داشته اند تشکر و قدر دانی کنیم.

دبیر هیات امنای استان کرمانشاه و دبیر این دوره از مسابقات گفت: ما همواره شاهد تاثیرگذاری دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها هستیم و در کنار مسایل آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی برگزاری این گونه مسابقات قرآنی را احساس کردیم. دانشجویان شاهد و ایثارگر در طول این سه روز مسابقات نشان دادند علاوه بر مسائل آموزشی و پژوهشی در عرصه های فرهنگی نیز برجسته هستند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص ابعاد زیبا شناسی قرآن گفت: علمی برای راهبری حرکت سمعی قرآن و ابعاد زیباشناسی قرآن ابداع شد، علم سمعی است زیرا سمع بر بصر مقدم است و جنبه های سمعی بر بصری، تلاوت قرآن یکی از عالی ترین ابعاد زیبا شناسانه قرآن است، قرآن با تلاوتش در قلب ها نفوذ می کند با حقایق نورانی اش عقل ها را مسخر می کند با هنر های قرآنی ارتباط گرفته و مانوس شد.

قائم مقام رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: در کنار آموزش و پژوهش قرآنی باید ابعاد ترویجی آن را نیز یاد بگیریم. دو رسالت قرآن شفا و رحمت است شفا یعنی ضد بیماری و مرض قرآن شفا است برای بیماری های روحانی و عقلانی. رسالت رحمت قرآن رجوع به خوبی ها است شفا رسالت پالایش و رحمت رسالت آرایش به همه ی فضیلت ها.

یکی از فرزندان شهدا و ایثارگرانِ به نمایندگی از دانشجویان شاهد و ایثارگر حاضر در مسابقات قرآن کریم در نامه‌ای مراتب قدردانی خود را بابت دیدارهای رییس دانشگاه آزاد اسلامی با ایثارگران و خانواده شهدا ابراز کرد.

اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مسئولان ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استان، روسای واحدها و مراکز استان کرمانشاه و معاونان و مدیران واحد کرمانشاه با تجلیل از برگزیدگان در میان شور و شوق متسابقین برگزار شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار