سازمان ملل هشدار داد؛

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، صلح و امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند

یکی از فرستاده‌های سازمان ملل در جمع اعضای شورای امنیت، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی‌های رژیم اشغالگر قدس، این اقدامات را تهدیدی برای تمام خاورمیانه توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، یکی از مسئولان سازمان ملل، شهرک سازی های رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مهم ترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه اعلام کرد.

"نیکلای اوتیمف املادنف،" مسئول هماهنگ کننده سازمان ملل در آنچه که "فرایند سازش" در منطقه می‌خوانند، دیروز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطین را اقدامی خطرناک از سوی رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

رژیم اشغالگر قدس بیش از 120 شهرک صهیونیستی را از سال 1967 تاکنون در شرق بیت المقدس ساخته و بیش از نیم میلیون صهیونیست را نیز در این شهرک ها اسکان داده است.

املادنف تصریح کرد: "من خطاب به همه 15 عضو دائم و غیردائم این شورا می گویم که این قبیل اقدامات اسرائیل قطعاً به چیزی جز بی ثباتی هرچه بیشتر در اراضی اشغالی و نهایتاً در کل منطقه نخواهد انجامید."

وی همچنین حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ادامه محاصره آن را یکی دیگر از عوامل تهدید کننده صلح و امنیت منطقه دانست.

در ادامه تجاوزات چندین سالۀ آن رژیم به نوار غزه، در ماه های تیر و مرداد سال گذشته بیش از 2 هزار و 130 تن از مردم فلسطین به مدت 50 روز در اثر بمباران جنگنده ها و آتش توپخانه های ارتش صهیونیستی به شهادت رسیدند و 11 هزار نفر نیز مجروح شدند. این حملات همچنین نزدیک به 1500 ساختمان را تخریب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار