زنجان؛

رهایی جوجه عقاب طلایی از چنگال مرگ

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان از رهایی یک بحله جوجه عقاب طلایی ضعیف و ناتوان شده، از چنگال مرگ و بازگشتش به دامان طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛باقری با اشاره به اینکه این بحله جوجه عقاب طلایی چند روز قبل در نزدیک محل اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان رهاسازی شده بود گفت : این پرنده شکاری حدود یک ماه از بهار عمرش می گذرد.

وی ادامه داد :جوجه عقاب طلایی رهاسازی شده به دلیل نامناسب بودن محل شرایط بد نگهداری در دوران اسارت، بسیار بدحال بود که با شرایط نگهداری مناسب و تغذیه طبیعی هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان اضافه کرد: جوجه عقاب طلایی پس از بزرگ شدن برای مدتی در محوطه مخصوص محصور مشابه سازی شده با طبیعت نگهداری می شود تا پس از یادگیری طریقه شکار و یافتن قدرت پرواز در زیستگاه اصلی خود که بیشتر در ارتفاعات شهرستان طارم و ماهنشان از توابع استان زنجان است، رهاسازی شود.

باقری با اشاره به اینکه طی امسال 10 مورد پرنده شکاری از متخلفین کشف و به دامان طبیعت بازگردانده شدند، به افراد توصیه کرد که از برداشتن جوجه های پرندگان شکاری از لانه هایشان به دلیل شرایط خاص نگهداری و هزینه بالای تغذیه آنها پرهیز کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: رهایی ، جوجه ، عقاب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.