عارف در مراسم تجدید میثاق اعضای بنیاد امید ایرانیان با امام(ره):

امام(ره) هیچ‌گاه از محوریت مردم در حکومت اسلامی غافل نشد/ لزوم بررسی نظریه امام(ره) در محافل علمی و دانشگاهی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظریه امام(ره) باید در بخش‌های مختلف در محافل علمی و دانشگاهی بررسی شود و حتی به چالش کشیده شود که مطمئنا تثبیت نظریه امام را نتیجه خواهد داد که از این طریق نسل سوم انقلاب با نظریه‌های امام بیشتر آشنا می‌شوند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در مراسم تجدید میثاق اعضای بنیاد امید ایرانیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) که در حسینه جماران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب و تبریک اعیاد شعبانیه، حسینه جماران را مرکز فرماندهی انقلاب نامید و گفت: خرداد، ماه امام، ماه شروع انقلاب و ماه جاودانگی و استمرار خط امام است. آنچه که امروز جامعه ما و امت اسلامی و خیرخواهان دنیا به آن نیاز دارند اندیشه امام است.

وی افزود: اگر روند شروع انقلاب از خرداد 42 تا به امروز مرور شود و به آنچه در منطقه و جوامع اسلامی در حال رخ دادن است توجه شود صحت نظریه امام مبنی بر حاکمیت رأی و نظر مردم اثبات می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنچه امروز مورد نیاز جامعه بشری است، آشنایی با ابعاد مختلف شخصیت رهبر فقید انقلاب است، تأکید کرد: باید ابعاد جاودانگی امام در محافل علمی و دانشگاهی بررسی شود و راه حل مشکلات دنیای اسلام شناساندن نظریه‌های مرتقی امام خمینی(ره) است.

عارف با تأکید بر اینکه امام(ره) هیچ‌گاه از محوریت مردم در حکومت اسلامی غافل نشد، خاطر نشان کرد: امام(ره) مردم را صاحب اصلی انقلاب می‌دانست و اوج این نگاه امام را در بدو ورود ایشان به کشور در بهمن 57 می‌توان دید که تأکید کردند "به پشتوانه ملت دولت تشکیل می‌دهم" و این نگاه امام را در قانون اساسی می توانیم مشاهده کنیم.

وی با اشاره به دیدگاه امام به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امام مجلسی را که نمایندگان ملت در آن حضور داشته باشند را در رأس امور می‌دانست و آنچه که امروز بر همگان واجب است استمرار این نگاه در همه عرصه‌ها به خصوص عملیاتی کردن همه اصول قانون اساسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت توجه به بُعد اخلاقی رهبر فقید انقلاب تأکید کرد و گفت: خوشبختانه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) کارهای ارزشمندی در خصوص شناساندن ابعاد شخصیتی امام انجام داده است؛ اما به نظر می‌رسد راهی که باید بپیماییم نسبت به راهی که طی شده است زیاد است.

عارف تأکید کرد: نظریه امام(ره) باید در بخش‌های مختلف در محافل علمی و دانشگاهی بررسی شود و حتی به چالش کشیده شود که مطمئنا تثبیت نظریه امام را نتیجه خواهد داد که از این طریق نسل سوم انقلاب با نظریه‌های امام بیشتر آشنا می‌شوند.

وی در پایان از اعلام آمادگی بنیاد امید ایرانیان برای همکاری با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خبر داد.

در این مراسم که در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی با حضور جوانان بنیاد امید ایرانیان تهران و دفاتر استانی این بنیاد در حسینیه جماران برگزار شد، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی طی سخنانی با قدردانی از حضور اعضای بنیاد امید ایرانیان در حسینیه جماران به شخصیت عارف اشاره کرد و گفت: عارف در مقاطع حساس تدبیر و سلامت نفس خویش را به وضوح به همگان نشان داد.

وی سپس با قرائت بخش‌هایی از نهج البلاغه و پیام امام علی(ع) به مالک اشتر بر ضرورت نقش محوری مردم در حکوکت اسلامی تأکید کرد و گفت: همه اتکا انقلاب به مردم بود و در مقاطع مختلف انقلاب گره‌هایی که با دندان باز نمی شد توسط مردم مثل آب خوردن باز شد.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی انقلاب ایران را انقلابی فراگیر دانست و خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها وارد عرصه انقلاب شدند و انقلابی شکل گرفت که با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: انسجام و نشاط داخلی بزرگترین سرمایه در برابر دشمنان خارجی است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: عارف ، امام ، جماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار