مدیرعامل فرابورس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ورود سرمایه‌گذاران خارجی در گرو بهبود شرایط اقتصادی

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: با توجه به فراهم شدن وضعیت اقتصادی و سیاسی، سرمایه‌گذاران خارجی شرایط ورود به بازار‌های داخلی را دارند.

ورود سرمایه‌گذاران خارجی در گرو بهبود شرایط اقتصادیامیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اهمیت وجود بازار سرمایه در کشور گفت: بازار سرمایه یکی از شفاف‌ترین بازار‌ها در کشور به حساب می‌آید و این بازار برای ورود به بازارهای جهانی تمام تلاش خود را به کار گرفته است. 

هامونی درخصوص شرایط فرابورس ایران بیان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در بلندمدت شرایط ورود به بازار‌های داخلی را با توجه به فراهم شدن وضعیت اقتصادی و سیاسی دارند.

وی در توضیح تاثیر مذاکرات بر جذب سرمایه‌گذاران خارجی گفت: با توجه به مذاکرات هسته‌ای، سرمایه‌گذاران خارجی با دید بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌کنند.

هامونی با اشاره به عدم آمادگی کامل زیر ساخت‌های بازار برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تصریح کرد: بازار سرمایه ایران در حال حاضر آمادگی لازم را ندارد ولی با طراحی پروژه‌های جدید و تلاش برای تکمیل زیرساخت‌های لازم، می‌توان شرایط بازار را برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم کرد.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه افزود: در صورت انجام توافقات هسته‌ای می‌توان انتظار ورود سرمایه‌گذاران خارجی را در نیمه‌ دوم سال جاری داشت و در این زمان بازار سرمایه می‌تواند تا حدودی زیرساخت‌های لازم را در جهت بهبود معاملات فراهم آورد.

وی با بیان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ناشران اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ناشران فرابورسی را در قالب پروفایل‌های مشخص در جهت طرح و توسعه بازار و معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی آماده می‌کنیم.

هامونی ادامه داد: بازار سرمایه با طراحی کد برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند آنها را از ریسک‌های موجود در بازار مصون کند.

مدیرعامل فرابورس ایران درخصوص ورود بازار سرمایه ایران به بازار جهانی گفت: بازار سرمایه ایران با عضویت در ISKO می‌تواند شریط ورود سرمایه گذاران خارجی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: قطعا تلاش‌های لازم در جهت ورود به مجامع صورت می‌گیرد و این موضوع کلیدی‌ترین نکته‌ای است که سرمایه ‌گذاران بر اساس ساز و کار و شفافیت آن کشور اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار