در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب مطرح شد

14 پیشنهاد برای اصلاح اساسنامه و ترکیب اصلی شورای مرکزی خانه احزاب

در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده خانه که صبح امروز برگزار شد، ۱۴ پیشنهاد احزاب برای اصلاح بندهای ۱۵ و ۲۲ اساسنامه خانه احزاب مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، نشست مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب امروز (پنجشنبه) در وزارت کشور برگزار و پس از سخنرانی مصطفی کواکبیان رئیس موقت خانه احزاب، 14 پیشنهاد از سوی احزاب ارائه شد.

براین اساس، این پیشنهادات طی درخواست کتبی از فاصله برگزاری اولین جلسه خانه احزاب در 31 اردیبهشت 94 تا جلسه امروز به وزارت کشور ارسال شده بود.

در جلسه امروز هریک از پیشنهاددهندگان فرصت داشتند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند، همچنین هریک از حضار نیز می توانست در صورت مخالفت، 3 دقیقه به بیان نظر و مخالفت خود در خصوص طرح‌های ارائه شده بپردازد. 
 
براین اساس، اهم پیشنهادات ارائه شده برای اصلاح مواد 15 و 22 اساسنامه خانه احزاب به شرح زیر است: 
 
پیشنهاد اول توسط اعظم طالقانی نماینده تشکل جامعه زنان انقلاب اسلامی براین اساس مطرح شد که با هرگونه تغییر و سهمیه‌بندی در ترکیب شورای مرکزی مخالف بود. 
 
محمدحسین طالقانی نماینده تشکل جمعیت اسلامی حامیان مردم استان تهران پیشنهاد داد که اعضای تشکل‌ها در شورای مرکزی به طور اتفاقی انتخاب و پس از 14 سال تکرار شوند.

نبی‌الله احمدلو و علی‌اکبر قیصری به نمایندگی از دو تشکل جمعیت حقوقدانان ایرانی و کانون ندای همبستگی اصفهان نیز پیشنهاد خود را مبنی بر حضور نمایندگان سه گرایش سیاسی متناسب با ضریب وزنی در ترکیب شورای مرکزی ارائه دادند.

بیژن ثابتی‌مطلق به نمایندگی از حزب عدالت پیشنهاد کاهش تعداد اعضای شورای مرکزی به 15 نفر و رای هریک از اعضای مجمع فقط به 5 نفر را ارائه داد. 
 
در ادامه این پیشنهادات، سهیلا مدارانی نماینده حزب مشارکت‌های مردمی استان گیلان، افزایش اعضای اصلی شورای مرکزی به 30 نفر را مطرح کرد و امیر اسلامی‌تبار نماینده کانون فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی و کانون مهستان، خواستار افزایش اعضای شورای مرکزی به 27 نفر شد. 
 
در ادامه روند پیشنهادات، یدالله طاهرنژاد از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خواستار ارائه 3 لیست 14 نفری از سوی هریک از سه گرایش اصلاح‌طلب، اصولگرا و سایر احزاب و انتخاب 7 نفر از هر لیست در مجمع عمومی خانه احزاب شد. 
 
فریدون قدیری ابیانه، مسئول انجمن اسلامی خواستار محدودیت انتخاب اعضای مجمع به 7 نفر شد. 
 
در ادامه پیشنهادات، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب خواستار محدودیت انتخاب اعضای مجمع به 14 نفر شد. 
 
نقیئی نماینده سازمان معلمان ایران هم پیشنهاد خود را براساس رای اعضای مجمع به 21 نفر و انتخاب 6 نفر اول بدون هیچ گرایش سیاسی و همچنین انتخاب افراد بعد با ترکیب‌بندی 5 نفر از اصلاح‌طلبان و 5 نفر از اصولگرایان و 5 نفر از سایر احزاب براساس بالاترین رای عنوان کرد. 
 
پیشنهاد دهنده بعدی در این مراسم، محمدرضا راه‌چمنی نماینده حزب وحدت و همکاری ملی بود. وی پیشنهاد خود را براساس رای هریک از سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و سایر احزاب به صورت جداگانه به 7 نفر عنوان کرد. 

اسدالله بادامچیان نیز به عنوان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد کرد رای به3 نفر بازرس اصلی و 3 بازرس علی‌البدل از بین 3 گرایش از سوی مجمع عمومی و انتخاب براساس بالاترین رای را مطرح کرد.  

پیشنهاد بعدی پیشنهاد تبرایی نماینده مجمع فارغ‌التحصیلان استان گلستان بود که عنوان کرد: رای اعضای مجمع عمومی به 21 نفر و انتخاب 7 نفر از بین اصلاح طلبان، 7 نفر از بین اصولگرایان و 7 نفر از سایر احزاب براساس بالاترین رای باشد. 
 
در آخر قدرت‌علی حشمتیان نماینده جمعیت مستقل ایران اسلامی به این مساله اشاره کرد که رای دو فراکسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا به صورت جداگانه به هفت نفر و رای مجمع عمومی به هفت نفر از بین سایر احزاب باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار