با حضور هنرمندان و صنعتگران 5 استان کشور:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی باحضور 5استان کشور در کانی‌سور بانه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ازبرپایی نمایشگاه آثار صنایع دستی باحضور هنرمندان و صنعتگرانی از استان‌های مازندران، کرمانشاه، کرمان، زنجان و کردستان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ سردار خندانی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تعداد غرفه‌های این نمایشگاه 30 غرفه است که 10 غرفه مربوط به آثار صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان بانه و 20 غرفه دیگر مربوط به استان‌های دیگر است.

وی افزود: در غرفه‌های شهرستان بانه آثاری از هنرمندان و صنعتگران بانه‌ای در زمینه‌های معرق‌کاری، پسک‌دوزی، شالبافی، کلاش‌بافی، مجسمه‌سازی، سنگ‌تراشی، سفالگری و کردی‌دوزی به نمایش در آمده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه بیان کرد: اجرای فعالیت‌های هنری مانند موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، آموزش صنایع دستی و آموزش آشپزی پخت غذاهای محلی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه صنایع دستی کانی‌سور بانه است.

خندانی افزود: این نمایشگاه با همکاری بخشداری نمشیر، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه و شهرداری کانی‌سور برپا شده است.

گفتنی است:نمایشگاه صنایع دستی بانه به مدت سه روز در شهر کانی‌سور برپاست و علاقمندان می‌توانند در دو نوبت صبح و ظهر از آن بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.