شهرکرد؛

معرفی ذخيره‌گاه زيست كره تنگ صياد و سبزكوه، به ۱۹۶ كشور دنيا

ذخيره‌گاه زيست كره تنگ صياد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با ثبت در شبكه جهاني ذخاير زيست كره يونسكو، به ۱۹۶ كشور دنيا معرفي شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری چهارمحال و بختیاری،

استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی و تشريح دستاوردهاي سفر به فرانسه و شرکت در بيست و هفتمين نشست برنامه جهانی انسان و كره مسكون سازمان يونسكو در پاريس گفت: ثبت جهاني ذخيره‌گاه زيست كرده تنگ صياد و سبزكوه، به عنوان يازدهمين ذخيره‌گاه زيست كره ايران در شبكه جهاني ذخاير زيست كره يونسكو، باعث معرفي اين زيست كره به ۱۹۶ كشور دنيا شد.

قاسم سليماني تأكيد كرد: در سايت يونسكو، ۱۹۶ كشور عضو هستند كه مي‌توانند به طور كامل از اطلاعات مربوط به ذخيره‌گاه تنگ صياد و سبزكوه را به طور كامل دريافت كنند.

وي افزود: افزايش سفر به نقاط گردشگري و همچنين برنامه‌ريزي براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف، از دستاوردهاي ثبت جهاني ذخيره‌گاه زيست كره تنگ صياد و سبزكوه در شبكه جهاني ذخاير زيست كره يونسكو به شمار مي رود.

سليماني تصريح كرد: با ثبت جهاني اين ذخيره‌گاه، زمينه تحول در گردشگري، صنايع دستي و توليدات استاندارد شده در ميان مدت و بلند مدت فراهم شده است.

وي گفت: مسئولان حفاظت محيط زيست، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، منابع طبيعي و دانشگاه شهركرد، بايد به منظور استفاده بهينه و مطلوب از اين فرصت، برنامه‌ريزي علمي داشته باشند.

بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC)، 8 تا 12 ژوئن سال جاری میلادی (2015) برابر با 18 تا 22 خردادماه جاری (1394) در مقر یونسکو در کشور فرانسه (پاریس) برگزار شد.

در این نشست، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رئیس دانشگاه شهرکرد و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در این نشست حضور یافتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.