بیرجند؛

بیش از 33 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به شهرستان بیرجند اختصاص یافت

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند گفت: امسال ۳۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شهرستان بیرجند اختصاص یافت.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مرکی افزود: از این میزان 6 میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سرفصل مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در سرفصل خود اشتغالی، تصریح کرد: همچنین امسال مبلغ ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات در سایر سرفصل‌ها برای شهرستان بیرجند ابلاغ‌شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند افزود: در مجموع ۳۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات به این شهرستان اختصاص‌یافته که این اعتبار به‌صورت 3 ‌ماهه برای شهرستان شارژ می‌شود و میزان آن نیز بستگی به میزان وصولی اقساط تسهیلات سال‌های گذشته دارد.

مرکی از اختصاص ۲۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای شهرستان بیرجند در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه ویژه دولت به بخش اشتغال و سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی این اعتبار به ۴۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گفته وی در سال گذشته شهرستان بیرجند موفق به جذب ۱۶۵ درصدی تسهیلات ابلاغ‌شده در بخش اشتغال شد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بیرجند بابیان اینکه سال گذشته ۲۴۰ فقره تسهیلات مشاغل خانگی بااعتباری بیش از۳۶ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال به متقاضیان اعطاشده ، افزود: همچنین در این مدت تعداد ۱۵ فقره تسهیلات اشتغال در بخش پشتیبان و پنج فقره نیز در بخش کارفرمایی اعطا شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت ۸۶ هزار و ۳۴۱ نفری فعال شهرستان بیرجند، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان حدود ۴.۵ درصد است که نشان می‌دهد چقدر از جمعیت فعال این شهرستان تمایل به کاردارند.

فاطمی، نرخ بیکاری در استان را ۷.۷ درصد عنوان کرد و افزود: این رقم برای زنان ۱۵.۶ درصد و برای مردان نیز شش درصد است.

وی از فعال بودن پنج مرکز کاریابی در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۴۳۱ جوینده کار به این مراکز مراجعه کرده‌اند که ۷۵ درصد از این افراد آقا و مابقی نیز خانم بوده‌اند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۳۶ درصد افراد جویای کار استان دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و ۶۴ درصد نیز زیر دیپلم بودند.

به گفته فاطمی ۶۵ درصد از این افراد فاقد هرگونه مهارت برای ورود به بازار کار بودند و تنها ۳۵ درصد آن‌ها دارای مهارت‌های لازم بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ تعداد ۱۰ هزار فرصت شغلی از سوی کاریابی‌های شهرستان بیرجند اعلام شد، افزود: از مجموع جویندگان کار شهرستان هزار و ۷۲۴ نفر توسط کاریابی‌ها جذب بازار کار شدند که ۵۶ درصد از آن‌ها مردم و ۴۶ درصد زن بودند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بابیان اینکه ۳۵ درصد جویندگان کار شهرستان بیرجند جذب بازار کار شدند، یادآور شد: حدود ۴۳ درصد از این افراد در بخش صنعت، 5 درصد در بخش کشاورزی و ۵۲ درصد در بخش خدمات مشغول به کار شدند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.