عروسک شیطانی بن لادن زیر چکش حراج می‌رود+عکس

یکی از نمونه‌های اولیه عروسک‌ "اسامه بن لادن" با چهره شیطانی به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ سازمان جاسوسی آمریکا – سیا- سال 2005 (1384) طرحی را مورد بررسی قرار داد که طی آن عروسک‌های از "اسامه بن لادن،" رهبر سابق القاعده، تولید می‌شد. مقامات آمریکایی نام این طرح را "چشمهای شیطان" گذاشتند و قرار بود با فروش عروسک‌های زشت و ترسناک "بن لادن" در کشورهای جنوبی آسیا، کودکان و والدین آنها را نسبت به تهدید القاعده و سرکرده آن آگاه سازند.

طرح سازمان سیا هرگز به بهره‌برداری نرسید و فقط 3 عدد از این عروسک‌ها بوسیله شرکت مطرح G.I. Joe toys ساخته شد. 2 مدل از عروسک‌های "بن لادن" نزد شرکت سازنده باقی ماند و عروسک آخر در اختیار سیا قرار گرفت. یکی از عروسکهایی که در اختیار شرکت سازنده قرار داشت 25 ژوئن (4 تیر) به حراج گذاشته می‌شود. 

عروسک شیطانی بن لادن زیر چکش حراج می‌رود+عکس

این عروسک یک عبای سفید بر تن دارد و دو سر مجزای "بن لادن" برای آن دیده می‌شود. یکی از سرها چهره واقعی "بن لادن" را با موهای بلند و دستمال سر سیاه نشان می‌دهد. سر دیگر را با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی کرده‌اند. قیمت پایه برای این عروسک 5 هزار دلار تعیین شده است. 

یک گروه کوچک از یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا درعملیات اول مه 2011 (11 اردیبهشت 90) "اسامه بن لادن،" بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده، را در پاکستان کشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار