همراه با مذاکرات وین/174

عراقچی: به خاطر رعایت زمان به هر توافقی تن نمی‌دهیم/ اگر به توافق خوب مورد نظرمان نرسيم بدون توافق بر می‌گرديم

معاون وزیر امورخارجه کشورمان در جمع خبرنگاران، گفت: ما مقید به زمان نیستیم، ممکن است برخی طرف‌های ما مقید به زمان باشند از نظر مسائلی که با پارلمان‌های خود دارند یا برنامه‌های دیگری که دارند، اما از نظر ما آنچه مهم است یک توافق خوب است. البته تلاشمان را می‌کنیم که تا قبل از هفت روزی که تمدید شده این کار را انجام دهیم.

یسذذبه گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از وین، ، "سید عباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جمع خبرنگاران درخصوص روند مذاکرات طی چند روز گذشته بین ایران و 1+5 گفت: مذاکرات در مجموع به صورت فشرده جلو می‌رود. جلسات کارشناسی تقریباً به سرانجام رسیده و در حال حاضر در سطح معاونان است و کار روی ضمائم انجام می‌شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: به مرحله آخر که نزدیک می‌شویم کار فشرده‌تر می‌شود. دیروز ملاقات‌های نسبتاً خوبی بین وزرا برگزار شد.
وی افزود: برخی ضمائم جلوتر و برخی عقب‌تر هستند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه دیشب تا آخر شب کار انجام شد تا بتوانیم کار را به موقع تمام کنیم، یادآور شد: آنچه مورد نظر ماست، رسیدن به توافقی است که خواسته‌ها و خطوط قرمز ما در آن رعایت شود، از این جهت مقید به زمان نیستیم. اینگونه نیست که به خاطر رعایت زمان به هر خواسته و توافقی تن دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکسری اصول و چارچوب‌هایی برای ما وجود دارد که به آنها مقید هستیم و به هیچ چیز دیگری مقید نیستیم همچنین پی ام دی درد مزمنی است که فشارها و تحریم ها از آن نشات می گیردو آماده ایم در موضوع پی ام دی با آژانس همکاری کنیم اکنون کار از سطح فنی به سطح سیاسی رسیده است.

معاون وزیر در خصوص اینکه وزرای 1+5 اعلام کرده‌اند که دوشنبه به وین باز می‌گردند و آیا این به معنای رسیدن به توافق نیست؟ گفت:
ما مقید به زمان نیستیم. از نظر ما آنچه ملاک است رسیدن به خواسته‌های خودمان در مذاکرات و رعایت اصول، چارچوب‌ها و خطوط قرمزی هست که داریم و اینها باید رعایت شود. هر زمان به آنها رسیدیم و در توافق مورد نظر ما رعایت شدند، توافق خواهیم داشت. زودتر یا دیرترش از نظر ما ملاک نیست.

عراقچی گفت: ما مقید به زمان نیستیم، ممکن است برخی طرفهای ما مقید به زمان باشند از نظر مسائلی که با پارلمان‌های خود دارند یا برنامه‌های دیگری که دارند، اما از نظر ما آنچه مهم است یک توافق خوب است. البته تلاشمان را می‌کنیم که تا قبل از هفت روزی که تمدید شده این کار را انجام دهیم و  اگر به توافق خوب مورد نظرمان نرسيم بدوت توافق بر مي گرديم.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده تصریح کرد: ما در این مسیر خواهیم رفت، اگر به این چارچوب و توافق خوب مورد نظرمان برسیم، توافق خواهیم کرد وگرنه بدون توافق برمی‌گردیم.

وی افزود: سفر آمانو به تهران موفق و حركتي رو به جلو بود. اميدواريم درباره پي ام دي به پيشرفت برسيم.

معاون وزیر خارجه در خصوص حضور روز گذشته وزرا در وین نیز گفت: لازم است این ملاقات‌ها انجام و مسائل کلیدی بیان شود. برخی مسائل برای ما کلیدی و خط قرمز است و بدون آنها توافق نخواهیم داشت و این روشن و صریح است و انشاءالله در این مسیر پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: مذاکرات ، وین ، عراقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۴
یادتان باشد اقدام و اجرا درمقابل اقدام اجرای طرف مقابل
هرگونه اقدام و اجرا در مقابل وعده طرف مقابل ممنوع
هرگونه اقدام و اجرا درمقابل اقدام مشروط طرف مقابل ممنوع
آخرین اخبار