کارشناسان زبده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده عزیمت به ایران می‌شوند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گروهی 50 نفره از زبده‌ترین کارشناسان خود را برای اعزام به ایران آماده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک‌تایمز؛ به نظر می‌رسد مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از هر کس دیگری منتظر امضای توافق جامع هسته‌ای ایران و 1+5 هستند زیرا آنها تیمی 50 نفره از زبده‌ترین کارشناسان خود را برای اعزام به ایران انتخاب کرده‌اند.

"یوکیا آمانو،" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اخیرا به ایران سفر کرد و درباره بازدید از پایگاه‌های هسته‌ای کشورمان بر مبنای قوانین بین‌الملل با مقامات ایران به توافق‌های خوبی رسید. با توجه به همین گفتگوهای سازنده "آمانو" و مقامات ایرانی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فهرستی از مدرن‌ترین ابزارهای نظارتی خود را که پیش از این هرگز از آنها در ایران استفاده نکرده بود را به همراه تیمی از کارشناسان برگزیده آماده کرده‌ است تا به محض امضای توافقنامه جامع هسته‌ای برای انجام بازرسی‌ها به ایران اعزام کند.

تجهیزات جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامل حسگرهای لیزری، دوربین‌های هوشمند و شبکه‌های رمزگذاری می‌شود که به بازرسان اجازه می‌دهد با ضریب اطمینان بیشتری به بررسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بپردازند. پیش از این نحوه کار بازرسان آژانس در ایران با محدودیت‌هایی مواجه بود زیرا آنها اجازه انتقال نمونه‌های گرفته شده از نیروگاه‌های اتمی ایران را به خارج از این کشور نداشتند. مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بالا بردن سطح کیفیت ابزارهای خود تلاش می‌کنند همزمان با انجام بازرسی‌ها و بدون نیاز به انتقال نمونه‌ها به وین، نظر کارشناسی خود را درباره فعالیت هسته‌ای ایران اعلام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار