منتقدان خصوصی علیخانی، شمشیر را از رو بستند

منتقدان خصوصی با تخریب "ماه عســــــل " اذهان عمومی و باورهای مردم را خدشه دار وشمشیر نقد را از رو بستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛مجید یوسفی" تهیه کننده ماه عسل 91 در گفتگو اختصاصی با فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفتیکی از تهدید هایی که فضای مجازی دارد این است که جامعه وافراد ر ا به سمت و سوی قضاوت های زود هنگام وبدون مطالعه و دم دستی سوق می دهدو اینکه افراد خیلی سریع در فضای مجازی نسبت به موضوعی واکنش نشان می دهند که این اتفاق می تواند یک موضوع رسانه ای مثل ماه عسل باشد .

وی در ادامه افزود:من فکر می کنم بخشی از انتقاد ها کاملا از روی بی اطلاعی و برداشت های سطحی است که افراد دارند و بخش دیگر آن از روی تخریب است که به عمد می خواهند یک جریانی را تخریب کنند .

یوسفی اظهار داشت : مهم نیست که ماه عسل امسال توسط چه کسانی ساخته و اجرا می شود ؛ مهم این است که ماه عسل به عنوان یک باور رسانه ای در ذهن و دل مردم مسلمان ایران جای خودش را باز کرده که این ویژه برنامه مناسبتی لحظان افطار از خود مردم شروع شده ،با آن ها رشد کرده وبه با ورشان تبدیل شده و دور از انصاف است که توسط فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی گوناگون که امروزه در دسترس آحاد اقشار جامعه است دست به تخریب باور مردم زد.



وی در خصوص اینکه خود تجربه تهیه کنندگی این برنامه را در سال 91 برعهده داشته است گفت:

من میدانم که احسان علیخانی چه فشاری به لحاظ انتخاب سوژه ها و هماهنگی و به تایید رساندن آن ها و بخصوص تهیه کنندگی ماه عسل متحمل شده تا توانسته برنامه ای را جلوی دوربین ببرد که یک ماه بتواند برای مردم حرف جذاب بزند.

وی در ادامه گفت:به اندازه 70 میلیون نفر ، نقد و نظر های مختلف وجود دارد که بیشتر اینها از فضای مجازی به برنامه وارد می شود و همه کسانی که بیننده این برنامه هستند حق دارند نظر خود را درباره برنامه اعلام کنند وتمامی این افراد آگاه هستند که احسان علیخانی به زعم داشتن چنین برنامه حساسی فشار های زیادی متحمل می شود.

مجید یوسفی بیان کرد: بسیار خرسندم از اینکه شبکه سه سیما و احسان علیخانی به برخی از سوژه های این برنامه نگاه ارزشی داشته اند که این سوژه هابسیار بکر وخوب بوده اند مثل حضور جانباز ها در ماه عسل که به نظر من برای نسل جوان اینگونه مسائل باید بیشتر بازگو شود

و دوم اینکه شاید خیلی از این سوژه ها معمولی بود اما احسان علیخانی توانایی این را دارد که یک سوژه معمولی را به نحو احسن ساخته پرداخته کند و در معرض دید مخاطب قرار دهد.

وی درباره اتفاقات پیش آمده درخصوص ماه عسل ادامه داد: نقد منصفانه ودلسوزانه به طور کامل با تخریب فرق دارد و پیشنهاد می کنم کسانی که در مورد برنامه نقد دارند، راهکار نشان دهند .

این تهیه کننده عنوان کرد: مادر زمان ساخت ماه عسل 91 به دفعات مکرر پیش می آمد که با انبوهی از سوژه ها روبرو می شدیم ،اما از زاویه های متفاوت بررسی می شد و بعضی از سوژه ها مورد نقد شدید قرار میگرفت و برخی دیگر مورد تشویق واقع می شد.

یوسفی خطاب به منتقدان برنامه ماه عسل گفت: افرادی که شمشیر نقد را بسیار برنده به رویماه عسل و مجری آن می کشند اگر حرفی برای گفتن دارند سوژه معرفی کنند و نقد سازنده داشته باشند.

این تهیه مننده سیما ابراز داشت : تخریب این برنامه ، تخریب اذهان عمومی و باور مردم است که در ماه عسل شکل گرفته و این احسان علیخانی نیست که تخریب می شود بلکه برنا مه و اعتماد عمومی به رسانه مورد تخریب واقع می شود.

تهیه کننده ماه عسل 91 خطاب به احسان علیخانی گفت: من احسان علیخانی را به عنوان یک مجری پیشرو در رسانه قبول دارم که با تکیه بر توانایی هایش سبکی را ارائه دهد ضمن اینکه نظر خیلی از افراد را به خود جلب کند اما توصیه من به این مجری این است که درگیر حاشیه نشود به همه نقد هایی در فضا های متفاوت بخصوص فضاهای مجازی بوجود می آید از طریق رسانه ملی و برنامه زنده پاسخ ندهد چرا که پاسخگویی به اینگونه نقد ها به این معناست که برای آن نقد بی معنا ارزش قائل می شود و بهترین راه این است که مسیر خودش را در برنامه سازی ادامه دهد و با ساخت برنامه های خوب پاسخ محکم و کوبنده ای دهد .


وی در پاسخ به این سوال که آیا با این انتقادها و حرف و حدیث هایی که پیرامون ماه عسل پیش آمده برنامه ماه عسل ادامه خواهد داشت گفت: من فکر می کنم به طور حتم سال های آتی چه "احسان علیخانی" ، چه "مجید یوسفی" و چه "سـید عـلی ضـیاء "و یا هر شخص دیگری باشد ، این برنامه راه خودش را پیدا کرده و مطمئنا ماه عسل با ماه رمضان گره خورده و انتقادات باعث سازنده تر شدن این برنامه می شود لذا هر تیمی که بخواهد این برنامه رابسازد با استفاده از این تجربیات به طور حتم برنامه خوب و درخوری ارائه خواهد داد.

وی افزود : احسان علیخانی امسال برنامه ارزشی خوبی را ارائه داده ومتاسفانه برخی هدفشان تخریب بوده و فکر می کنند با این طرز فکر می توانند ماه عسل را زمین بزنند .

تهیه کننده ماه عسل 91 درمورد اینکه این انتقادات از طرف چه کسانی به وقوع پیوسته بیان کرد:

بخشی از این انتقادها از جریاناتی هدایت می شود که مربوط به تسویه حساب شخصی است و بخش دیگر از انتقادها مثل حضور مهمانهای ( مُـد و لباس و جوانی که در برنامهاول حضور پیدا کرد که خودش را از ارتفاع پرت کرده بود ) بر برنامه کاملن وارد است.

یوسفی در تکمیل این بحث گفت :من خودم چهار سال پیش با این پیشنهاد ها برای حضور اینگونه مهمان ها روبرو شدم که آن ها را رد کردم.

وی اظهار داشت : در مجموع انتقاد ها و واکنش هایی که از طرف مردم و جامعه بوده کاملا درست است ولی بخش عمده انتقاد ها تـسویه حساب شخصی افرادی که در خارج از رسانه هستند می باشد.

یوسفی درباره از بین بردن این انتقادها در فضاهای مجازی گفت: ما نیاز به راه اندازی کمپین حامیان ماه عسل تدر فضاهای مجازی داریم که با ایناتفاق می توانیم مشاهده کنیم که افراد با نطرات مثبت بسیار بشتر از آن هایی هستند که نظرات منفی نسبت به این برنامه دارند و بی شک این امـر حرکت عظیمی در حمایت از برنامه ماه عسـل خواهد بود.

وی در تکمیل صحبت هایش افزود : احسان علیخانی درگیر برنامه بوده و استرس های معمول و خاص خودش را دارد و به طور قطع راه اندازی چنین کمپینی تاثیر مثبتی خواهد داشت و مرد حمایت وی قرار خواهد گرفت و ما آماده انجام هرکمکی به ایشان هستیم .


مجید یوسفی تهیه کننده سال 91 ماه عسل در پایان خاطر نشان کرد: برای ماه عسل که هلالش در حال کامل شدن است همیشه آرزوی موفقیت دارم و هرکس دیگری که این کار را انجام می دهد به طور حتم اجرش در پیشگاه خدا محفوظ است.

گزارش:زینب نیک صفت

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.