تبریز؛

افتتاح مرکز نگهداری و درمان معتادان «ماده 16» تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار آزمایشی مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 استان از روز شنبه 20 تیر ماه خبر داد.

افتتاح مرکز نگهداری و درمان معتادان «ماده 16» تبریزبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی،  اسماعیل جبارزاده در حاشیه بازدید از این مرکز اظهار داشت: مرکز ماده 16 در وضعیت فعلی ظرفیت پذیرش 600 نفر بیمار را دارد که پذیرش معتادان شناسایی شده از روز شنبه آغاز خواهد شد.

وی راه‌اندازی مرکز ماده 16 را یکی از آرزوهای خود ذکر کرد و گفت: با عنایت الهی و تلاش شبانه‌روزی مسئولان، این مرکز آماده بهره‌برداری شده است.

جبارزاده افزود: ماموریت این مرکز در مرحله اول درمان و سپس حرفه‌آموزی معتادان است تا آنها بتوانند بعد از بهبودی به آغوش جامعه بازگردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ساخت این مرکز با اعتبارات دولتی و کمک شهرداری تبریز انجام شد، گفت: برای اداره این مرکز و تامین هزینه‌های جاری آن نیازمند مشارکت مردم و کمک‌های خیران هستیم.

وی گفت: از همه خیران استان می‌خواهم که بیماران این مرکز را مانند فرزندان خود بدانند و در درمان و بازپروری آنها مسئولان را یاری کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این بازدید که معاون عمرانی استاندار، فرماندار تبریز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مدیرعامل جمعیت خیریه نوبر نیز حضور داشتند، از قسمت‌های مختلف مرکز ماده 16 بازدید کرد.

این مرکز که عملیات آماده‌سازی آن با پیگیری استاندار آذربایجان شرقی از سال گذشته آغاز شده بود، شامل دو سالن بهبودی و یک سالن سم‌زدایی است و علاوه بر آن کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی نیز در آن پیش‌بینی شده است.

تاکنون بالغ بر 44 میلیارد ریال برای آماده‌سازی و راه‌اندازی این مرکز هزینه شده است.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تبریزی
۲۱:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
لطفأ آدرس و شماره تلفن را بفرستید
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۰:۵۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
لطفا شماره تلفن مرکز جهت هماهنگی پذیرش بیمار