خواص فوق العاده منیزیم برای بدن که نمی دانستید!

منیزیم یک ماده معدنی است که مورد استفاده تمامی ارگانهای بدن بخصوص قلب، ماهیچه‌ها و کلیه‌ها قرار می‌گیرد. 

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ اگر شما از مشکلات بی دلیلی چون خستگی، بی  حالی، ضربان غیر عادی قلب و یا حتما اسپاسم‌های عضلانی و پریدن چشم رنج می‌برید می‌تواند دلیلی بر پایین بودن سطح منیزیم باشد.اگر شما به تازگی آزمایش خون داده‌اید که آن نشان از کمبود منیزیم بدن شما می‌داد لازم است بدانید که تنها یک درصد از این ماده معدنیدر بدن توزیع می‌گردد.

گفتنی است که بیشترین مقدار منیزیم در استخوانها و اندام‌ها ذخیره می‌گردد جایی که برای عملکرد‌های بیولوژیکی کاربرد دارد. با این وجود ممکن است فرد دچار کمبود منیزیم بوده و از آن بی اطلاع باشد.

لذا به این دلیل کمبود منیزیم همیشه مخفی می‌باشد. براساس برخی برآوردها حدود 80 درصد از آمریکایی‌ها به میزان کافی جذب منیزیم نداشته و به کمبود آن دچار هستند. باید گفت که منیزیم در بیش از 300 آنزیم مختلف در بدن یافت می‌گردد و نقش بسیار مهمی را در فرآیندهای سم زادیی بدن ایفا می‌کند. 

همچنین این ماده معدنی قادر است بدن را در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی زیست محیطی، فلزات سنگین و دیگر سموم محافظت کند.

علاوه بر اینها منیزیم برای موارد زیر ضروری است:
فعال کردن عضلات و اعصاب
ایجاد انرژی در بدن با فعال کردن آدنوزین تری فسفات
برای RNA و سنتز DNA به عنوان بلوک ساختمان عمل می‌کند.
برای انتقال دهنده‌های عصبی چون سروتونین به عنوان یک ماده پیشرو عمل می‌کند.
متاسفانه بسیاری از مردم از این موضوع بی اطلاع هستند که در برخورد و پیشگیری از بیماریهای مزمن این منیزیم است که نقش فوق العاده‌ مهمی را ایفا خواهد کرد.

برای مثال مطالعات متعددی درباره‌ی نقش منیزیم در حفظ سوخت و ساز بدن، تنظیم گلوکز و حفاظت از دیابت نوع 2 صورت گرفته است. از دیگر خواص این ماده معدنی می‌توان گفت‌ که مصرف منیزیم بالا خطر نقص متابولیسم گلوکز و انسولین را کاهش و پیشرفت بیماری دیابت را در میانسالی بسیارکند می‌کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: منیزیم ، قلب ، ماهیچه ، بدن ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.