لیندسی گراهام مدعی شد:

از همه توان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد بدترین کابوس برای جهان این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور لیندسی گراهام که از نامزدهای اصلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان مدعی شد: «اگر ایرانی ها از میز مذاکره کنار روند و برای دستیابی به سلاح هسته ای اقدام به گریز هسته ای کنند و اگر آمریکا نتواند برنامه هسته ای این کشور را به طور صلح آمیز پایان دهد و ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای اقدام کند، اگر من رییس جمهور آمریکا باشم جلوی آنها را خواهم گرفت.»


وی در ادعایی بی‌اساس اعلام کرد: «بدترین کابوس برای جهان این است که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند. بنابراین اگر من رییس جمهور آمریکا باشم به ایرانی ها خواهم گفت اگر برای دستیابی به سلاح هسته ای اقدام کنند جلوی آنها را خواهم گرفت و از همه نیروهای لازم در صورت لزوم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای استفاده خواهم کرد. اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند کشورهای عربی سنی خواستار آن خواهند بود که آنها نیز به سلاح هسته ای دست پیدا کنند و در منطقه رقابت برای دستیابی به تسلیحات هسته ای ایجاد خواهد شد. اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، به بزرگترین تهدید برای جهان تبدیل خواهد شد و من اجازه تحقق این مسئله را نخواهم داد و آنها باید این مسئله را بدانند.»


لیندسی گراهام افزود: «اگر دولت کنونی آمریکا نتواند با ایران به توافق برسد و من رییس جمهور آمریکا باشم، توافق موقت را حفظ خواهم کرد تا به عنوان رییس جمهور جدید فرصت داشته باشم به توافق پایدار دست یابم. توافق موقت بسیار موثرتر از آنچه تصور می کردم بوده است و بنابراین باید به جان کری آفرین گفت. فکر می کنم بهترین اقدام برای جهان و کشور آمریکا این است که به رییس جمهور جدید اجازه داده شود فرصت داشته باشد توافق با ایران را نهایی کند. چرا که اوباما از نظر ایرانیان بسیار ضعیف است؛ بنابراین، توافق موقت را پابرجا نگه خواهیم داشت و اگر با ایرانی ها به توافق فراگیر به شکل کنونی دست پیدا کنند در واقع تضمین کننده این مسئله خواهد بود که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند. اگر توافق به شکل کنونی امضا شود، با گذشت زمان ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل خواهد شد که این مسئله موجب به راه افتادن نبرد تسلیحاتی در منطقه خواهد شد و اگر به ایران پول داده شود بدون اینکه آنها رفتار خود را تغییر دهند در واقع به تروریسم کمک مالی کرده اید.»


گراهام مدعی شد: «به نظر من پیامد خوب این است که توافق موقت همچنان پابرجا باقی بماند. همه نامزدهای انتخاباتی به جز ران پال می توانند برای دستیابی به یک توافق بهتر از دولت اوباما اقدام کنند زیرا؛ اوباما سال گذشته برای اسد خط قرمز ترسیم کرد، اما هیچ اقدامی در این باره صورت نداد. این مسئله موجب تضعیف اوباما در چشم ایرانی ها شد. آنها به هیچ وجه باور نمی کنند اوباما از نیروی نظامی استفاده کند. بنابراین باید به رییس جمهور آتی آمریکا فرصت داده شود برای دستیابی به یک توافق بهتر با ایرانی ها تلاش کند. براساس توافق کنونی تضمین می شود ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود. هدف اصلی ما برچیدن برنامه هسته ای ایران بود. با این حال، اکنون در تلاش برای محدود کردن آن هستیم. بنابراین این موضوع باید به کسانی واگذار شود که می دانند چطور با ایران مذاکره کنند.»


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پان
۱۴:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
نترسین ظریف اینم خامش میکنه هر چند وحشیه ولی خام شدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۲ تير ۱۳۹۴
اگرسلاح هسته ای بداست چراانهادارتدواگرخوب است بایدماهم داشته باشیم
United States of America
مجتبی
۰۹:۰۵ ۲۲ تير ۱۳۹۴
جناب لیندسی, این گوی و این هم میدان, بیا ببینیم چه غلطی می توانی بکنی؟!
آخرین اخبار