در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

شرایط جدید تالاب گاوخونی موقتی است/ ادامه حیات تالاب وابسته به زاینده‌رود

مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای استان اصفهان گفت: با جریان دوباره آب در رودخانه زاینده‌رود آبی در حدود 1 تا 2 متر مکعب وارد تالاب گاوخونی می‌شود.

مسعود میرمحمد صادقی مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تالاب گاوخونی گفت: در هفته‌های گذشته پس از گذشت 10سال به لطف بارش‌های مناسب در سرشاخه‌های رودخانه زاینده‌رود شاهد جریان آب این رودخانه در تالاب گاوخونی هستیم.

میرمحمد صادقی در ادامه بیان داشت: آب رودخانه زاینده‌رود به همراه آب یکی از تصفیه‌خانه‌ها و زه آب کشاورزی باهم جمع شده و جریانی در حدود 1 تا 2 متر مکعب در ثانیه آب را وارد تالاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر آبی در حدود 3 متر مکعب بر ثانیه در سمت شرق اصفهان جاری است که با وجود بند آبشار در منتهی الیه شرق شهر اصفهان برای کانال‌های آبیاری باعث کاهش سریز شده که در نهایت به تالاب گاوخونی متصل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به موقتی بودن این شرایط برای تالاب گاوخونی، خاطرنشان کرد: خشک بودن تالاب زاینده‌رود اثرات زیست محیطی زیادی اعم از افزایش ریزگردها در مرکز ایران به دنبال خواهد داشت که امیدواریم با بهبود شرایط رودخانه زاینده‌رود،این تالاب سرپا بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار