مدیر گروه پزشک خانواده خبر داد:

2 هزار میلیارد تومان اعتبار پزشک خانواده در سال جاری/حمایت بیمه‌ها از این طرح

مدیر گروه پزشک خانواده گفت: حدودا بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح پزشک خانواده در سال جاری اختصاص خواهد یافت.

بابک فرخی مدیر گروه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تشریح طرح پزشک خانواده گفت: در روز‌های آینده تفاهم نامه‌ای با بیمه‌ها امضا خواهد شد، همچنین میزان اعتبارات اختصاص داده شده به طرح پزشک خانواده در سال 94 حدودا بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه عنوان کرد: با شروع سال 94 طرح پزشک خانواده در شهر‌های مشهد، تبریز، کرج و... آغاز شده است.

بابک فرخی افزود: میزان سرانه‌ها، اعتبارات امسال، ارزش افزوده و همکاری بیمه‌ها در غالب تفاهم نامه‌ای به امضا خواهد رسید و پس از ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

مدیر گروه پزشک خانواده در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در سال جاری اظهار کرد: در شهر‌های مشهد، تبریز و البرز مشارکت‌های خوبی انجام شده است، همچنین اجرای این طرح از نظر اشتغال‌زایی بسیار موثر واقع شده و با مشکل کمبود نیروی انسانی هم مواجه نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فاز اول طرح پزشک خانواده در شهر‌های مازندران و فارس اجرا شده است، بیان کرد: انجام طرح پزشک خانواده در این شهر‌ها آزمایشی نبوده و صد در صد انجام شده است. بطور‌کلی طرح خوب بوده اما اگر میزان رضایتمندی را بخواهیم باید با نظرسنجی و مطالعه از مردم پیگیری کنیم.

وی ضمن تاکید بر کمک‌های قابل توجه بیمه‌ها برای این طرح افزود: اگر حمایت بیمه‌ها نبود قطعا این طرح انجام نمی‌شد. علاوه بر این سرانه‌ی هر نفر در طرح تحول نظام سلامت سال‌های 93 و 94 بالاتر رفته است. در سطح یک خدمت به ازای هر نفر 96 هزار و 520 تومان در نظر گرفته شده است. شبکه‌های بیمه‌ای قرارداد می‌بندند و موظفند به همین میزان به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه دهند.

طرح پزشک خانواده هنوز در فاز اول یعنی اجرا در شهر‌های 20 تا 50 هزار نفر جمعیت به سر می‌برد البته اجرای آن در مازندران و فارس طبق اصول برنامه‌ریزی شده و جمعیت‌های تعیین شده نبوده است. مراحل بعدی طرح پزشک خانواده به ترتیب در شهر‌های 50 تا 500 هزار نفر جمعیت، 500 هزار نفر جمعیت به بالا و در نهایت در کلان شهر‌ها اجرا خواهد شد.

بابک فرخی همچنین توصیه کرد: برای صرفه‌جویی در هزینه، وقت و بهبود دسترسی‌ها توصیه می‌شود سطح فرهنگی مردم افزایش یابد که این کار با آگاهی دادن صورت می‌پذیرد. افراد نباید تصور کنند که ضمن یک سرما‌خوردگی ساده به متخصص مراجعه کنند زیرا این کار نه تنها به نفع خودشان نیست بلکه طرح را با مخاطرات زیادی مواجه خواهد‌کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار