پروانه معصومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«انتهای خیابان مهر» عاشقانه‌ای متفاوت است

علت همکاری من به این دلیل بود که فیلمنامه «انتهای خیابان مهر» از بین قصه‌هایی که به دست من می‌رسید، از لحاظ فرم، قصه، روایتگری و... با همه آن‌ها فرق می‌کرد.

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش و علت همکاری در فیلم سینمایی «انتهای خیابان مهر» ساخته جدید کامران قدکچیان گفت: «انتهای خیابان مهر» داستان زنی به نام «مهرانگیز» از ایل قشقایی را روایت می‌کند که پدرش 50 سال پیش به خاطر دعواهای طایفه‌ای و کشتاری که بین دو طایفه به وجود می‌آید او را به تهران منتقل می‌کند، این زن به تازگی ازدواج کرده و زمانی که ناخواسته به تهران می‌آید نمی‌تواند این جابه‌جایی را به گوش همسرش برساند و او را گم کرده و بعد از تهران نیز به خارج از کشور می‌رود و... . این زن بعد از گذشت 50 سال به ایران بازمی‌گردد و پی شوهر و مرد زندگی‌اش می‌رود.

وی افزود: علت همکاری من به این دلیل بود که فیلمنامه و قصه «انتهای خیابان مهر» از بین قصه‌هایی که به دست من می‌رسید از لحاظ فرم، قصه، روایتگری و... با همه آن‌ها فرق می‌کرد و یک وفاداری در آن بود که بعد از جدا شدن از عشق قدیمی و پس از پیدا کردنش یک عشق جدید و شیرینی شکل می‌گرفت و برای من بسیار جذاب بود.

معصومی ادامه داد: بعد از انتخاب قصه به من گفتند که تمام فیلمبرداری در شهر شیراز و حومه آن است. در ابتدا با وجود این که قصه را دوست داشتم پیشنهاد را رد کردم اما بعد از گذشت 25 روز مجدداً به توافق رسیدیم، علت این وقفه و نپذیرفتن همکاری در ابتدا فقط مسافتی بود که باید از منزل خودم برای مدتی به شیراز می‌رفتم وگرنه گروه بسیار حرفه‌ای و دوست داشتنی مشغول ساخت این پروژه بودند.

این بازیگر در خصوص رفتار و اخلاق کامران قدکچیان به عنوان کارگردان کار بیان کرد: قدکچیان آرامش بسیار خوبی در جلو و پشت دوربین دارد که خود این آرامش باعث می‌شود جو آرامی به وجود بیاید که این نشان دهنده اخلاق حرفه‌ای و با شخصیت بودن وی است.

این بازیگر در مورد هم بازی شدن با امین حیایی اظهار داشت: حیایی بازیگر با اخلاق و پرانرژی است و او نیز از سطح اخلاق حرفه‌ای و اجتماعی بالایی برخوردار است و از طرفی هم مثل برخی جوانک‌های امروزی نبود چون نهایت ادب و احترام را از وی می‌دیدیم.

وی از جزئیات بیشتر نقش خود و دیگر بازیگران این فیلم سینمایی گفت: در این فیلم نقش جوانی من و همسر گمشده‌ام یعنی چنگیز وثوقی را به ترتیب مژگان بیات و امین حیایی بازی می‌کنند.

معصومی عنوان کرد: مژگان بیات نیز بسیار حرفه‌ای و دوست داشتنی است و خاطره بسیار خوبی که از این فیلم به دست آوردم، این بود که در طول زمان فیلمبرداری و پشت صحنه یک رابطه و حس بسیار عاطفی و مادرانه‌ای بین من و بیات به وجود آمده بود که از یک طرف در انتهای فیلمبرداری باعث شد هر دوی ما گریه کنیم و از طرفی نیز در طول فیلم به حس بازیگری من برای رسیدن به عشقم کمک فراوانی کرد.

معصومی در پایان خاطرنشان کرد: «انتهای خیابان مهر» یک عاشقانه متفاوت و دوست داشتنی است و امیدوارم فیلم موفقی باشد چون واقعاً همه گروه برای این که کار خوب و جذابی را بسازند، زحمات فراوانی را متحمل شدند.

گفتنی است؛ «انتهای خیابان مهر» که نام قبلی آن «عشق سال‌های کوچ» بود، آخرین ساخته سینمایی کامران قدکچیان است که بخشی از آن در شیراز و بخشی دیگر در یک باغ حوالی شهر مرودشت از شهرهای حومه شیراز فیلمبرداری شد.

کامران قدکچیان پیش از این در خصوص زمان اکران فیلم بیان کرده که اگر در طول سال زمان مناسبی برای اکران پیدا شد، فیلم را نمایش می‌دهیم، در غیر این صورت ترجیح می‌دهیم اولین نمایش آن در جشنواره سی و چهارم باشد.

عوامل و بازیگران این فیلم عبارتند از:

کارگردان و تدوینگر: کامران قدکچیان، تهیه‌کننده: عبدالمحمد نجیبی، مدیر فیلمبرداری: کامیار فاروغی، صدابردار: محمود سماک‌باشی، چهره‌پرداز: سودابه خسروی، طراح لباس: کیوان ذوالفقاری، مدیر تدارکات: امیر حسینی، مجری طرح: مجید کرباسیان.

شایان ذکر است؛ این فیلم در حال حاضر در مرحله تدوین توسط خود کامران قدکچیان قرار دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار