عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مراقب تیغ دولبه تحریم‌ها باشید/ توسعه فاز دوم پالایشگاه گازی هالگان در دستور کار

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید مراقب تیغ دولبه تحریم‌ها بود چرا که در زمان تحریم ایران از نظر فضای اقتصادی آسیب‌های زیادی را متحمل شد.

نادر فریدونی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه ششم توسعه مجلس در رابطه با صنعت نفت اظهار داشت: برنامه ششم از طرف مقام معظم رهبری به دولت و مجلس ارائه شده و این برنامه به طور یقین قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: توسعه میادین مشترک یکی از بخش‌های اساسی برنامه ششم است که مورد تأکید و توجه مسئولان زیربط قرار گرفته است.

فریدونی افزود: مسئولان نفتی علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه طرح‌های کلیدی باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی به نحو احسن استفاده نمایند به طوری که هم اکنون در فیروزکوه چاه‌های گاز وجود دارد که مردم حق دارند از این چاه‌ها بهره‌برداری اساسی بکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه فاز دوم پالایشگاه گازی هالگان قیروکارزین در دستور کار است همچنین میدان گازی دالان و فراشبند از جمله این طرح‌های توسعه‌ای است.

وی تصریح کرد: همچنین در صنعت پتروشیمی گام‌‌های اساسی در رابطه با صنایع پایین دستی برداشته شده است که این امر علاوه بر ارزش افزوده در کشور رشد اقتصادی را نیز به همراه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر مديريت صحيحی در اين حوزه صورت گيرد قطعا فضای مثبتی در اقتصاد كشور حاكم خواهد شد، اما اگر با تغييرات صورت گرفته در فضای بين الملی، اقتصاد كشور روند فعلی خود را ادامه دهد توليدكنندگان باقی مانده در چرخه توليد كشور نيز از بين خواهند رفت.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی كه بايد از سوی دولت برای به حركت درآوردن چرخه توليد كشور انجام شود می‌توان به ارزش دادن به توليد و توليدكننده داخلی عنوان كرد.

فریدونی گفت: باید مراقب تیغ دولبه تحریم‌ها بود چرا که در زمان تحریم ایران از نظر فضای اقتصادی آسیب‌های زیادی را متحمل شد مسولان ذیربط باید برای ادامه حیات تولید و صادرات تدابیر هوشمندانه‌ای را اتخاذ کنند چرا که بدون برنامه‌ریزی برای ورود به عرصه پساتحریم مشکلات را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار