در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در دمشق؛

شيخ نعيم قاسم: توافق هسته‌ای پيروزی بزرگی برای ايران بود/ وليد المعلم: تصور غرب درباره تاثیر گذاشتن بر بحران سوریه، توهمی بیش نیست

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد محور مقاومت در سوریه و ایران، لبنان و غزه را به پیروزی رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم تکفیری در دمشق گفت: سوریه از خطر عبور کرد و دیگر کسی نمی تواند این کشور را سرنگون کند.

وی افزود: اگر محور مقاومت و در راس آنها سوریه و ایران نبود، چگونه لبنان و غزه می توانستند به پیروزی برسند. 

قاسم افزود: تکفیری‌ها ساخته دست آمریکا و دلارهای نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تسلط بر سوریه هستند، اما آنها شکست خوردند و نمی توانند حتی با تکفیریها در کشورهایشان مقابله کنند. 

 شیخ نعیم قاسم در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ایران پایه اصلی محور مقاومت است و بار سنگینی را بر دوش کشید. ایران پیروز شد و در برابر جهان ایستاد و توانست به توافقنامه ای شانه به شانه در برابر جامعه جهانی دست پیدا کند.
 
وزیر  خارجه سوریه نیز در این کنفرانس تاکید کرد: ائتلاف آمریکایی مبارزه با تروریسم در مقابله با گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش شکست خورد. 

ولید المعلم افزود: تصور غرب درباره تاثیر گذاشتن بر بحران سوریه توهمی بیش نیست و کسی جز ملت سوریه نمی تواند سرنوشت این بحران را تعیین کند. 

المعلم افزود: جهان شاهد تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش بود، اما هیچ نتیجه عملی نداشت و نفوذ داعش گسترش پیدا کرد. کشورهای همسایه که در توطئه چینی علیه سوریه مشارکت دارند قطعنامه های مربوط به مبارزه با تروریسم را اجرا نکردند.

وی در ادامه گفت: ارتش سوریه و مقاومت با تروریسم در منطقه مقابله می کنند. دولت سوریه ایده های سازنده ای برای حل مشکلات سیاسی دارد. 

المعلم در  ادامه سخنرانی خود با اشاره به انفجار تروریستی در ترکیه، گفت: چه تعداد از فرزندان این کشورها باید قربانی شوند تا این کشورها در اشتباهات خود در برابر ملت سوریه بازنگری کنند. 

المعلم افزود: من از سوریهایی که علیه کشور سلاح در دست گرفته اند دعوت می کنم تا به ارتش و نیروهای مسلح برای مبارزه با داعش بپیوندند. ما همچنان معتقدیم برگزاری کنفرانس ژنو 3 هنوز زود است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار