شهرکرد؛

کمبود نیرو در حوزه محیط بانی/ هر محیط بان برای 10هزار هکتار منطقه حفاظت شده

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه محیط بانی گفت: هر محیط بان در کشور حدود 10 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه ابتکار در نشست با خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان این مطلب افزود: بر اساس استاندارد بین المللی، هر محیط بان باید حدود 3 هزار هکتار را تحت کنترل و نظارت قرار دهد.

وی با اشاره به سختی ها و مشقت های شغل محیط بانی گفت: محیط بانان وظیفه حفاظت از 11 درصد خاک کشور را که جزء مناطق حفاظت شده است بر عهده دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای جبران کمبود محیط بان در کشور، برنامه های جدید حفاظتی مانند کاربرد تجهیزات نوین در مناطق حفاظت شده استفاده می شود.

وی بهره گیری از مشارکت مردم و جوامع محلی و تجهیزاتی مانند دوربین 360 درجه و دوربین های ثابت را از دیگر برنامه ها برای رفع مشکل کمبود محیط بان عنوان کرد.

ابتکار با اشاره به اقدامات مفید و کم سابقه دولت یازدهم برای حمایت از محیط بانان گفت: اولین اقدام در این راستا آموزش محیط بانان بوده است.

معاون رئیس جمهور گفت: در سال گذشته 850 محیط بان آموزش های تخصصی محیط بانی را فرا گرفتند و 450 محیط بان نیز تبدیل وضعیت شدند، همچنین محیط بانان به طور کامل رتبه بندی خود را به عنوان نیروی یگان تخصصی دریافت کردند.

ابتکار از تصویب امتیاز کامل فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان در ماه گذشته خبر داد و گفت: دولت برای بهبود دریافتی های محیط بانان، 3 هزار امتیاز سختی کار به عنوان بالاترین امتیاز سختی کار برای آنان در نظر گرفته است.

رونمایی از سند جامع 17 جلدی مدیریت ذخیرگاه زیست کره سبزکوه و تنگ صیاد و افتتاح چند طرح زیست محیطی از برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.