دیپلماتهای سازمان ملل از احتمال رأی گیری شورای امنیت برای تشکیل کمیته حقیقت یاب عاملان حملات گازهای سمی در سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلماتهای سازمان ملل اعلام کردند شورای امنیت احتمال دارد روز جمعه درباره تشکیل گروه حقیقت یاب عاملان حملات با گازهای سمی در سوریه رای گیری کند. 

قرار است در این نشست پیشنهاد آمریکا به رأی گذاشته شود.  آمریکا از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی خواسته است برای تعیین عاملان حملات با گازهای سمی در سوریه، گروهی از بازرسان را معین کنند.

تعیین عاملان حملات با تسلیحات شیمیایی در سوریه،  راه شورای امنیت را برای انجام اقدامات لازم هموار خواهد کرد . شورای امنیت تهدید کرده است چنین حملاتی مجازاتهایی در پی خواهد داشت. 

آمریکا گفتگو با روسیه را درباره پیش نویس این قطعنامه از چند ماه پیش آغاز کرده است. الکسی زیاتسف سخنگوی رسمی هیئت روسیه در سازمان ملل متحد گفت :" اقدامات اولیه تقریبا کامل شده است ، امیدواریم (رای گیری احتمالی) روز جمعه انجام شود." 

تعدادی از دیپلماتهای سازمان ملل که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند اگر هیچ یک از اعضای شورای امنیت تا صبح پنجشنبه اعتراضی را به این پیش نویس ارائه نکنند، احتمال دارد این رای گیری روز جمعه انجام شود. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار